ПРАВОВЕ ВИХОВАННЯ

    152. Абдель-Хаді Н. Дитина та її права: Система дотримання прав людини в сім’ї та стратегії запобігання дит. психол. травмам / Н. Абдель-Хаді, Т. Кульбачна, О. Куриленко // Психолог.– 2004.– № 3–4, січ.– С. 5.–10.
    153. Александрова Т.В. Формування правової компетентності підлітків як соціально-педагогічна проблема // Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді: Зб. наук. праць / Ін-т пробл. виховання АПН України.– К., 2004.– Вип. 6.– Кн. 2.– С. 218–221.
    154. Александрова Т.В. Формування правової компетентності як превентивний напрям соціально-педагогічної роботи з підлітками // Науковий вісник: Зб. наук. праць / Чернів. ун-т.– Чернівці, 2005.– Вип. 225: Педагогіка та психологія.– С. 3–6.
    155. Бабенко К. Що робити, щоб тебе не принижували / К. Бабенко, І. Дідковська // Психолог.– 2004.– № 3–4, січ.– С. 38–40.
    156. Бабич В. Бо прагнуть стати... кращими // Вихов. робота в шк.– 2005.– № 11.– С. 15–16.
    157. Белолуцкая А. Я в политики пойду, пусть меня научат // Пед. вестн.– 2004.– 1–31 дек.– С. 12.
    158. Бойко Д.М. Особливості засвоєння старшокласниками правових знань // Проблеми загальної та педагогічної психології: Зб. наук. праць / Ін-т психології ім. Г.С. Костюка.– К., 2003.– Т. 1. Ч. 1.– С. 27–31.
    159. Веремей Л.Ф. Українознавчі аспекти виховання права свідомості учнівської молоді // Українознавство в розбудові національної освіти України ХХІ століття: проблеми та перспективи розвитку: Зб. наук. праць / Наук. дослід. ін.-т українознав.– К., 2004.– Т. 2.– С. 169–173.
    160. Взаємодія з батьками // Позаклас. час.– № 2004.– № 23–24.– С. 48–52.
    161. Відомі педагоги про захист прав дітей: Януш Корчак (1878–1942) // Шк. б-ка.– 2006.– № 5.– С. 42–47.

Подаються уривки із праці Януша Корчака «Як любити дітей».

    162. Володарська М.О. Світ прав дитини: Уроки громад. освіти: Інтеракт. методики.– Х.: Скорпіон, 2005.– 107 с.

Пропонуються уроки, розраховані на учнів початкових класів.

    163. Голованов В. «Свой мир мы строим сами»: Всерос. конкурс образоват. и соц. проектов // Граждановедение.– 2005.– 2 июня.– С. 3.

Мета конкурсу – сприяти громадянській і правовій освіті учнів і студентської молоді.

    164. Ґудзь І. Правове виховання школярів // Директор шк.– 2004.– № 35.– С. 17–20.

Директор Київської школи № 129 розповідає про досвід право-виховної роботи з молодшими школярами, що ґрунтується на врахуванні морально-психологічних особливостей дітей, їхнього настрою у ході уроків, а також представляє розробки схем форм і методів профілактики правопорушень, правового виховання та освіти і текст наказу «Про роботу з підлітками, що потребують особливої педагогічної уваги».

    165. Ґудзь І. Правове виховання школярів // Директор шк.– 2004.– № 36.– С. 21–26.

Подаються орієнтовна тематика використовуваних у школі бесід з морально-правового виховання учнів молодшого, середнього та старшого шкільного віку; «Батьківський катехізис, або закони розумно організованого сімейного виховання школярів»; програми клубів для батьків «Сімейна розмова», «Батьківські проблеми», «Авторитет», а також розробки циклів зустрічей-конкурсів з про-блем алкоголізму, токсикоманії та наркоманії.

    166. Гудимов В. Говорила сыну мать: «Не водись с ворами» // Воспитание школьников.– 2004.– № 10.– С. 49–56.
    167. Дербеньова А.Г. Правова освіта в учбових закладах для обдарованої учнівської молоді / А.Г. Дербеньова, Ю.В. Бутенко // Історія та правознав.– 2005.– № 29.– С. 14.
    168. Диканенко Л. Союз неравнодушных // Библиотека.– 2005.– № 9.– С. 37–39.

Висвітлюється спільна робота закладів культури, освіти та місцевої влади Російської Федерації з профілактики бездоглядності та правопорушень серед дітей м. Ярославля.

    169. Дітям про Декларацію та Конвенцію із захисту прав дитини: Захист прав та гідності мал. дитини у системі роботи з дітьми у ДНЗ // Дит. садок.– 2006.– № 22–24.– С. 22–34.
    170. Дорошок Т. Активні форми роботи із запобігання торгівлі дітьми серед старшокласників // Науковий вісник: Зб. наук. праць / Чернів. ун-т.– Чернівці, 2005.– Вип. 244: Педагогіка та психологія.– С. 59–63.
    171. Ермолаева Е. Сегодня игра – завтра реальность // Граждановедение.– 2005.– 7 июля.– С. 1.
    172. Защищая детство / Сост. Т.Е. Заводова, О.А. Хаткевич.– Минск: Красико-Принт, 2005.– 125 с.– (Деятельность клас. ру-ководителя).
    173. Зыков М. Конституция Российской Федерации и воспитание школьников // Воспитание школьников.– 2004.– № 10.– С. 14–19.
    174. Іванець Н.О. Формування правової культури серед учнівської молоді // Позаклас. час.– 2006.– № 5–6.– С. 73–74.
    175. Иваницкая Е. Как вести себя со стражами порядка?: К встрече с милицией подросток должен быть подготовлен. И здесь без помощи учителя не обойтись // Первое сент.– 2006.– 11 февр.– С. 18.
    176. Іова Ю. В. Про формування правомірної поведінки в контексті правової соціалізації // Вихов. робота в шк.– 2005.– № 11.– С. 2–4.
    177. Кічук Я. Динаміка змісту правової освіти учнівської молоді: деякі історико-пед. аспекти // Науковий вісник: Зб. наук. праць / Чернів. ун-т.– Чернівці, 2003.– Вип. 176: Педагогіка та психологія.– С. 49–53.
    178. Ковчина І.М. Підготовка студентів до соціально-правового захисту школярів: (Навч.-метод. посіб.) / Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова.– К.: Логос, 2003.– 137 с.

У посібнику викладено основні теоретичні положення соціально-правового захисту дітей і молоді в Україні, розкрито методику і технології роботи соціальних педагогів з цією категорією населення.

    179. Кочергина В. Правовое воспитание дошкольников // Дошк. воспитание.– 2004.– № 6.– С. 2–5.

Конспект заняття з шкільною групою на тему: «Про «Загальну декларацію прав людини» та «Про Конвенцію про права дитини».

    180. Крутенко О.В. Виховання правової культури – шлях до побудови правової держави / Позаклас. час.– 2006.– № 5–6.– С. 81.
    181. Куриленко О. Дитині про права людини // Психолог.– 2004.– № 3–4, січ.– С. 4.
    182. Кучеренко Т.А. Система правової освіти та виховання // Вихов. робота в шк.– 2005.– № 11.– С. 8–11.
    183. Литовченко О. Профілактика правопорушень у позашкільних закладах // Шк. світ.– 2004.– № 18.– С. 19–20.
    184. Ложкіна Т.І. Право дитини на дружбу: Конспект заняття з розділу «Права дитини» (старш. група) // Розкажіть онуку.– 2004.– № 28–29.– С. 2–4.
    185. Лусік О. Розвиток оціночних відносин в позаурочній пізнавальній діяльності – основа формування морально-правової культури підлітків // Педагогіка: Наук. зап. / Терноп. держ. пед. ун-т.– Т., 2004.– № 1.– С. 91–94.
    186. Майор Н.С. Дітям про їхні права: Метод. посіб. / Н.С. Майор, О.Ю. Чаварга.– Ужгород, 2005.– 82 с.
    187. Манько Л.А. Правила і закони в твоєму житті // Позаклас. час.– 2006.– № 5–6.– С. 82.
    188. Махінчук М. Відвести юнь від злодіянь // Уряд. кур’єр.– 2004.– 9 верес.– С. 16.
    189. Мовчун А.І. Кожна дитина має право: Вихов. заняття за кн. С. Гавриша «Маленькі історії про великі істини».– Х.: Веста: Ранок, 2004.– 159 с.: ілюстр.

Видання допоможе у проведенні позакласних занять з учнями початкових класів та підлітками.

    190. Можайкіна О.С. Формування особистості неповнолітнього в контексті запобігання протиправної поведінки // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: Зб. наук. праць / Рівнен. держ. пед. ун.-т.– Рівне, 2003.– Вип. 26.– С. 149–152.
    191. Мяло П.І. Конституційні обов’язки громадян України // Позаклас. час.– 2006.– № 5–6.– С. 83.
    192. Нагорний А. Формування правового мислення учнів: Система роботи [з правового виховання] НВОШК-ліцею № 2 м. Рівного // Директор шк.– 2004.– № 3–4.– С. 19–29.
    193. Негога Г.І. Я закликаю до розмови // Б-чка вихователя дит. садка.– 2005.– № 15–16.– С. 4–6.
    194. Парфанович І. Правосвідомість неповнолітніх, які вступають у конфлікт із законом: аспект правового захисту їх державою // Педагогіка: Наук. зап. / Терноп. нац. пед. ун-т.– Т., 2004.– Вип. 6.–С.196–200.
    195. Пащенко Е.М. Первая встреча с законом // Библиотека.– 2005.– № 3.– С. 47–49.

Розповідь про роботу правової школи «Феміда», організованої у центральній міській бібліотеці для дітей міста Смоленська Російської Федерації.

    196. Пихтіна Н.П. Педагогічна профілактика адекватної поведінки молоді: Навч.-метод. посіб. для вчителів, психологів, соц. працівників / Н.П. Пихтіна, Н.І. Яковець; Ніжин. держ. пед. ун-т ім. М. Гоголя.– Ніжин, 2003.– 116 с.
    197. Пихтіна Н.П. Профілактика та соціально-педагогічна робота з дітьми девіантної поведінки: Навч. прогр. для спец. «Соц. педагогіка» та «Практ. психологія» / Ніжин. держ. пед. ун-т ім. М. Гоголя.– Ніжин: Вид-во НДПУ ім. М. Гоголя, 2004.– 44 с.
    198. План реалізації Конвенції ООН про права дитини в роботі з педагогами // Дит. садок.– 2006.– № 22–24.– С. 14–22.
    199. Пометун О.І. Практичне право: Навч. посіб.: 8 кл. / О.І. Пометун, Т.О. Ремех, І.М. Гейко; За ред. О.І. Пометун.– 2-ге вид., доповн. і переробл.– К.: Вид-во А.С.К., 2003.– 207 с.

Виклад завдань і вправ, що відповідають віковим особливостям підлітків, а також основних правових норм, які стосуються неповнолітніх громадян України, і порад як дітям, так і їхнім батькам, учителям.

    200. Права дитини: сучасний досвід та інновації: Зб. інформ. і метод. матеріалів / Упоряд. Г. Лактіонова, О. Калібаба, З. Кияниця та ін.; За заг. ред. Г. Лактіонової.– К.: Либідь, 2005.– 250 с.
    201. Права дитини в історичному контексті // Шк. б-ка.– 2006.– № 5.– С. 39–41.
    202. Права неповнолітніх: Якщо тобі немає 18-ти // Психолог.– 2004.– № 3–4, січ.– С. 10–20.

Роз’яснюються особливості прав неповнолітніх у віці від 15-ти до 18-ти років.

    203. Правова стежина: Метод. рек. по превент.-правовому вихованню користувачів / Сум. обл. б-ка для дітей; Уклад. Н.Б. Нагорна.– Суми, 2005.– 17 с.
    204. Правовиховна робота з підлітками: З досвіду роботи Дерман. гімназії Рівнен. обл. // Сіл. шк. України.– 2004.– № 15.– С. 11–13.
    205. Правовое воспитание: Сб. образоват. прогр.– М.: ГОУ ЦРС ДОД, 2004.– 64 с.– (Сер. «Б-чка для педагогов, родителей и детей»).
    206. Рожнева Ж. Вчимося жити разом / Ж. Рожнева, Л. Давидович // Дит. садок.– 2006.– № 22–24.– С. 53–54.

Пропедевтичний курс вивчення дітьми дошкільного і молод-шого шкільного віку прав дитини і прав людини.

    207. Ролінський В. Проблеми насильства неповнолітніх як гостре соціальне явище // Нова пед. думка.– 2004.– № 2.– С. 101–102.
    208. С чего начать: Метод. рекомендации для педагогов и психологов дошк. учреждений по воспитанию правовой культуры дошкольников // Дошк. образование.– 2004.– № 20.– С. 6, 19.
    209. Савченко М. Методичні поради до організації навчання правам дитини // Відкритий урок.– 2005.– № 9–10.– С. 28–34.
    210. Свої права ти добре знай, їх шануй і захищай: Адапт. прогр. // Дит. садок.– 2006.– № 22–24.– С. 41–47.
    211. Ситников А.В. Традиции правовой культуры России и проблемы воспитания правосознания в системе образования // Образование.– 2004.– № 12.– С. 9–13.
    212. Скворець В.О. Право в нашому житті // Позаклас. час.– 2004.– № 17–18.– С. 49–50.
    213. Скороходова Н. Воспитание законопослушного школь-ника и поведенческий стиль учителя // Нар. образование.– № 1.– С. 197–204.
    214. Терещенко Ю. Щоб людина стала людиною: Виховання молоді в контексті законодав. проекту [«Про виховання дітей та молоді»] // Віче.– 2005.– № 1.– С. 67–70.
    215. Ткачук Р. Якщо тобі немає 18-ти...: 3-є вид., виправл. і доповн.– [К.]: Ін-т громад. сусп-ва, 2003.– 27 с.– (Знайте свої права і вмійте їх захищати).

Спроба показати неповнолітнім, що їм гарантує закон і що він від них вимагає.

    216. Українська мова і література. Правовий статус дитини: Нестандарт. уроки. Уроки позаклас. читання.– Т.: Навч. кн.-Богдан, 2004.– 128 с.

У запропонованих уроках з рідної мови лінгвістична лінія пов’язана з культурознавчою темою громадянського виховання. Заняття з української літератури ґрунтуються на формуванні громадянської культури в процесі вивчення певного твору і на базі знань «Конвенції про права дитини».

    217. Федоренко О.І. Сутність, методи та прийоми профілактично-виховної роботи // Педагогічні науки: Зб. наук. праць / Сум. держ. пед. ун-т.– Суми, 2003.– С. 85–94.
    218. Харківська Н.І. Правова освіта має бути безперервною // Вихов. робота в шк.– 2005.– № 11.– С. 5–7.
    219. Хутиз З. Закон і ми // Шк. світ.– 2004.– № 41.– С. 9–11.
    220. Чаус О. Правило, право, обов’язок: Правова освіта старших дошкільнят // Дошк. виховання.– 2004.– № 2.– С. 6–7.
    221. Чувство причастности / Подгот. И. Димова, М. Курганова // Граждановедение.– 2005.– 2 июня.– С. 4–5.

Матеріали про обласний етап конкурсу соціальних проектів Всеросійської акції «Я громадянин Росії», Томська область, 2005 р.

    222. Чудинова В.П. Дети и библиотеки в меняющемся информационном пространстве: оценка «рисков» / В.П. Чудинова, Л.Н. Косенко, А.И. Михайлова // Школ. б-ка.– 2006.– № 2.– С. 17–23.– Бібліогр.: С. 23–24.

Розглядається стан інформаційного і кібернетичного просторів, що розвиваються з точки зору прав дітей, викладених у «Конвенції про права дитини».

    223. Шевченко Н.Ю. Інформування батьків про права дитини // Діти — батьки — сім’я.—К., 2004.— Вип. 1.— С.39-45.

Організаційні та методичні рекомендації, міні-лекції, діагностична гра.

    224. Шевченко Н.Ю. Права дитини — права батьків // Діти — батьки — сім’я.—К., 2006.— Вип. 5.— С.11-16.— Бібліогр.: С.16.

Розглядаються підходи до прав дитини, стилі сімейного виховання та умови для реалізації прав дитини.

    225. Шевченко Н.Ю. Ставлення батьків до прав дитини // Діти — батьки — сім’я.—К., 2005.— Вип. 3.— С.16-21.— Бібліогр.: С.21.

Результати соціологічного дослідження.

Попередня Наступна