Фізика перебуває у центрі всього.
Гунар Тібель

ЮНІ ДРУЗІ!

Світ фізики неосяжний. Всюди в природі і навіть всередині кожного з нас проходять фізичні процеси. А Фізика і Природа — це слова-близнята. Недарма назва науки «фізика» походить від грецького слова «фюзис», що в перекладі означає «природа».

Фізика вивчає механічні, теплові, світлові та електричні явища, досліджує властивості тіл, що нас оточують, і фізичні процеси, на основі яких можуть бути створені корисні для людини конструкції і прилади. Нагромаджуючи нові уявлення в процесі пізнання, фізика постійно розвивається, допомагаючи нам краще і повніше розуміти природу, збагачує нас глибокими теоріями і гіпотезами, допомагає людству використовувати досягнення науки на благо всіх.

У фізики з’явилося багато дочірніх наук: астрофізика, біофізика, теплофізика, фізична хімія, хімічна фізика, геофізика тощо. Тому з повним правом ми можемо назвати фізику наукою наук! Проте, якою б не була уява людини, Природа багатша від неї. Фізика має велике майбутнє. І, якщо ви вирішите присвятити себе цій науці, роботи у вас вистачить. А книжки, які рекомендуються в цьому покажчику-дайджесті, підштовхнуть вашу уяву на відкриття таємниць природи, що зустрічаються буквально на кожному кроці. З цих видань ви довідаєтеся, що фізика – це не тільки наукові книги і складні прилади, не тільки величезні лабораторії. Це ще й практичні навички в різних ремеслах, веселі фокуси, показані друзям, смішні історії та потішні іграшки-саморобки. І тоді шкільна фізика не здаватиметься вам такою нудною і мудрою. То ж до читання, юні друзі!

У покажчику три розділи. У першому — «Фізика в енциклопедіях та довідниках» можна швидко знайти інформацію про розділи фізики, основні закони й поняття про життя та наукову діяльність видатних фізиків світу, цікаві досліди та задачі. У другому розділі «Мозаїка фізичних відкриттів і знахідок» розповідається про історію визначних відкриттів та їх авторів, про застосування цих відкриттів у техніці та багатьох сферах людського життя. Перший та другий розділи мають підрозділи «Допитливим про цікаве». У них ви знайдете короткі повідомлення про цікаві факти та відкриття у фізиці, висловлювання видатних фізиків. У третьому розділі «Творці фізики з України» подано бібліографічні розповіді, присвячені І. П. Пулюю, О. Т. Смакулі, С. П. Корольову та іншим знаним в усьому світі фізикам-українцям.

Знайомлячись із покажчиком, ви побачите текст, виділений іншим шрифтом. Це — цитати, які відображають цікаве і важливе з рекомендованих книг. Покажчик доповнено додатком «Задачі, кросворди, головоломки».

До змісту Наступна