Національна бібліотека України для дітей
     
Віртуальна довідка1
Наша адреса:
03190, Київ, вул. Януша Корчака, 60
 
Написать письмо
 
 
 
   
Пошук по сайту  
 
Skip Navigation Links.
Про бібліотеку
Послуги та сервіси
Електронні ресурси
Вибрані Інтернет-ресурси
Це важливо знати
На допомогу бібліотекареві
Сторінка методиста
Леонід Чобітько
Критерії професіоналізму методиста
(виступ на семінарі директорів і заступників директорів обласних бібліотек для дітей у м. Севастополі, 2003 р.)

   Слово грецького походження метод трактується в Українському енциклопедичному словнику як шлях дослідження і пізнання, спосіб організації практичного і теоретичного освоєння дійсності, зумовлений закономірностями об'єкта, що розглядається. А методист - за довідником з бібліотекознавства і бібліографії (Куделько Е.В., Мінц С.Й. Довідник з бібліотекознавства і бібліографії.- Х., 1969.- 249 с.) - це працівник, який веде методичну роботу, спеціаліст у галузі методики.
   Проаналізувавши чисельні нормативні бібліотечні документи, видно, що до методистів різних рівнів ставляться серйозні вимоги. Вони мають проводити методичні інструктажі, індивідуальні і групові консультації, давати усні та письмові відгуки бібліотекам регіонів на плани, звіти, сценарії читацьких конференцій, літературних ранків тощо. Крім того, їхній обов'язок - відвідувати районні, сільські, шкільні бібліотеки і на місцях аналізувати стан справ, вживаючи заходів щодо налагодження роботи, надаючи конкретну методичну допомогу. Готуючи методичні рекомендації, методичні і методико-бібліографічні посібники, методист має виявляти, узагальнювати і розповсюджувати передовий бібліотечний досвід. Важливою складовою його роботи є вміння аналізувати діяльність підпорядкованих бібліотек на основі їхніх планів, звітів, статистичних даних за всіма напрямками діяльності, що забезпечують функціонування як окремої бібліотеки так і ЦБС у цілому: комплектування, обслуговування читачів, інформаційна, масова робота тощо.
   Методист повинен бути і педагогом і соціологом, психологом і журналістом, організатором масових заходів та інформаційно-бібліографічної роботи, мати схильність до наукової роботи. Які ж головні критерії професіоналізму методиста бібліотеки? Методист має широкий діапазон інтелектуальних здібностей, його вирізняють вдумливість, вміння аналізувати ситуацію та прогнозувати розвиток подій і результатів експериментів, а також здатність доводити справу до логічного завершення. Він гарно запам'ятовує різні тексти, прізвища авторів, читачів, цифровий матеріал, веде пошук необхідних матеріалів за допомогою бібліографії і комп'ютера, аналізує певні події і соціологічні опитування та готує довідки, звіти, письмові висновки і т.ін.
   Методистові небайдужа доля бібліотеки - її діяльність та розвиток. Він має глибокі теоретичні і практичні знання у галузі бібліотечної справи. Намагаючись створити позитивний імідж колективу бібліотеки, впроваджує наукову організацію праці і прагне зробити особистий внесок в організаційні засади. Спілкуючись з читачами-дітьми, методист повинен володіти педагогічною майстерністю: вміти налагоджувати контакти на основі довір'я, доброзичливості, враховуючи їхній природний потяг до пізнання законів природи. Під час спілкування з дорослими користувачами бібліотеки і громадським активом він має бути терплячим, тактовним, ввічливим, вміти слухати і переконувати, швидко реагувати на запити, пропозиції і прохання. Коректність, витриманість, спокій, повага, прагнення і вміння переконливо доводити неухильне виконання правил бібліотеки, дотримання термінів користування літературою чи методичними посібниками та вимог нормативних документів - це має бути притаманним, як методисту, так і кожному дитячому бібліотекарю.
   Методист зобов'язаний знати основні напрямки розвитку бібліотечної справи на сучасному етапі і в перспективі, вивчати мережу бібліотек свого регіону, володіти методикою наукової роботи, знати правила редагування текстів, уміти вести ділове листування, готувати до видання методичні матеріали, чітко і доступно викладати свої думки під час консультацій, доповідей, лекцій, виступів на семінарах, конференціях та курсах підвищення кваліфікації бібліотечних працівників.
   Під час відрядження методист мусить терпляче долати труднощі побуту в провінційних готелях, потягах і на вокзалах, уміти швидко адаптуватись до нової обстановки, не втрачати гарного настрою при спілкуванні з працівниками підвідомчих бібліотек.
   У всіх сферах своєї діяльності методист має проявляти ініціативу, домагатися поліпшення форм і методів якісного обслуговування користувачів, наполегливо вимагати від керівництва створення умов для впровадження свого почину.
   Головні риси працівника, який обрав посаду методиста - комунікабельність, емоційна врівноваженість, толерантність і доброзичливість у відносинах з людьми різного віку, різних професій, різних політичних і релігійних переконань. Наполегливість, ініціативність, працелюбність, комунікабельність дають методисту всі шанси стати лідером певної групи, відділу, підрозділу бібліотеки, досягнути поставленої мети.
Методисти часто стають директорами бібліотек, працівниками управлінських структур закладів культури.

 

Для редагування, видалення інформаціі про дитину з сайту або повідомлення про нелегальний контент Ви можете звернутися за адресою: library@chl.kiev.ua

 
Останнє оновлення: 12/4/2024
© 1999-2010р. Національна бібліотека України для дітей