Національна бібліотека України для дітей
     
Віртуальна довідка
Наша адреса:
03190, Київ, вул. Баумана, 60
 
Написать письмо
 
 
   
Пошук по сайту  
 
Skip Navigation Links.
Про бібліотеку
Загальна інформація
Режим роботи
Контакти
Замовлення екскурсій
Структура
"Вікно в Америку"
Масові заходи
Клуби за інтересами
ЗМІ про бібліотеку
Спонсори
Новини
Державні закупівлі
Електронні ресурси
Електронний каталог
Електронна бібліотека
Віртуальна довідка
Видання бібліотеки
Інтерактивні ресурси
Ключ
Почитайко
Т.Г. Шевченко для дітей
Книжковий експрес з минулого
"Світ дитячих бібліотек"
Природа і людина (рек. покажчик)
Музей книги
Творчість дітей
Освітні заклади Києва
Пам'ятні літературні дати
На допомогу бібліотекареві
Професійні новини
Дитячі бібліотеки України
Асоціація дитячих бібліотекарів
Сучасна бібліотечна наука
Сторінка методиста
Проект "КОРДБА"
Інформаційна культура користувачів
Нові книги України
Книги обмінного фонду
Вибрані Інтернет-ресурси
Для дітей
Для дорослих
Дитячі бібліотеки в Інтернет
Це важливо знати
Права дитини
Інтернет-безпека для дітей
Інтернет-безпека для батьків

Додаток

МЕТОДИКА ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ ОСОБИСТОГО ЗДОРОВ'Я1

Сучасний стан здоров’я населення України свідчить, що є реальна загроза вимирання нації. Майже 90% дітей, учнів і студентів мають певні відхилення щодо здоров’я, понад 50% — незадовільну фізичну підготовку. Така, без перебільшення, жахлива ситуація виникла не одразу, а «готувалася» попередніми «благополучними» десятиріччями. Громадянам повсякчас навіювали: не переймайтесь, працюйте, про все інші потурбується держава. Ця система пропаганди декларувала безкоштовну медичну допомогу, розвиток різних соціальних програм тощо. Пригадайте гасло минулих років: «Турбота про здоров’я громадян — обов’язок держави». У результаті сама людина звикла сподіватися на могутність медицини, держави, а не зважати на захисні сили власного організму. Попри таку усталену тезу академік М.М. Амосов стверджував: «Щоб бути здоровим, потрібні власні зусилля, постійні й значні. Замінити їх не можна нічим». Тому необхідний перехід виховання людини до нової парадигми: турбота про здоров’я — обов’язок кожного. Пропонуємо методику, за допомогою якої можна визначити рівень особистого здоров’я.
І. Анкетування «Чи цінуєте ви власне здоров’я?».
1. Як відомо, правильний режим харчування — це повноцінний сніданок, обід з трьох страв, полуденок і скромна вечеря. А який режим харчування у вас?
а) саме такий, до того ж ви їсте багато овочів і фруктів;
б) буває, що ви «забули» про сніданок чи обід;
в) не дотримуєтеся режиму.
2. Чи п’єте ви каву?
а) дуже рідко;
б) п’ю, але лише 1 чашку на день;
в) не можу відмовитись від кави, п’ю її дуже багато.
3. Чи регулярно ви робите зарядку?
а) так;
б) не завжди вдається себе примусити;
в) ні.
4. Чи маєте ви задоволення від навчання?
а) так;
б) у цілому навчання мене задовольняє;
в) навчаюся без особливого натхнення.
5. Чи маєте ви звичку приймати ліки?
а) ні;
б) лише за гострої потреби;
в) так, приймаю майже щодня.
6. Чи страждаєте ви на яке-небудь хронічне захворювання?
а) ні;
б) важко відповісти;
в) так.
7. Чи використовуєте ви хоча б один вихідний день для фізичної роботи, занять спортом, туризмом?
а) так, інколи навіть два дні;
б) так, але лише тоді, коли є можливість;
в) ні, віддаю перевагу телевізору чи комп’ютеру.
8. Як ви проводите канікули (відпустку)?
а) активно займаюсь спортом;
б) у веселій компанії;
в) це завжди проблема.
9. Чи курите ви?
а) ні;
б) так, але рідко;
в) так, постійно.
10. Чи є щось, що постійно вас дратує, — в школі (на роботі) чи вдома?
а) ні;
б) так, але намагаєтеся уникнути цього;
в) так.
11. Чи є у вас почуття гумору?
а) друзі кажуть, що є;
б) ціную людей, у яких воно є, і мені з ними приємно спілкуватися;
в) ні.
Оцінювання результатів (за кожну відповідь: а — 4 бали, б — 2 бали, в — 0 балів:
-30–44 бали — цінуєте своє здоров’я. Так тримати!
-15–29 балів — не відмовляєтеся від задоволень, які роблять ваше життя різноманітним, але подумайте, чи не матимуть деякі звички з роками негативних наслідків для здоров’я? -0–14 балів — занадто легковажно ставитеся до свого здоров’я, а воно залежить у першу чергу від вас!
ІІ. Оцінювання маси тіла
До 21 року.
Формули для обчислення нормальної маси тіла:
для чоловіків: (Зріст (см) х 4 : 2,54 – 128) х 0,453;
для жінок: (Зріст (см) х 3,5 : 2,54 – 108 ) х 0,453;
Обчисліть за формулою власну нормальну масу тіла.
Порівняйте одержану норму з фактичною масою тіла і зробіть висновок.
Після 22 років.
З віком маса тіла змінюється.
Формули для обчислення нормальної маси тіла з урахуванням віку:
для чоловіків: 50 + (Зріст – 150) х 0,75 + (Вік – 21) : 4
для жінок: 50 + (Зріст – 150) х 0,32 + (Вік – 21) : 5
Масо-ростовий індекс — це відношення маси (г) до зросту (см), тобто
Маса (г) : Зріст (см)
На кожен сантиметр зросту має припадати:
-молодший шкільний вік: 180–260 г (у дівчаток і хлопців майже однаковий показник);
-середній шкільний вік: 220–360 г (у дівчаток трохи вищий показник, ніж у хлопців);
-старший шкільний вік: 325–375 г (у дівчат), 350–400 г (у хлопців);
-жінки: 325–375 (г), чоловіки: 350–400 (г).
Зробіть обчислення і висновки.
Індекс тілесної маси (індекс Кетле) — це відношення маси (кг) до квадрата зросту (м):
Маса (кг) : Зріст2 (м)
Зробіть обчислення і висновки. Найоптимальніший індекс — 21. Якщо значення переважає навіть на одиницю, то маса тіла надмірна.

.

1 Неведомська Є. Методика визначенню рівня особистого здоров’я / Є. Неведомська // Біологія і хімія в шк. — 2007. — № 1. — С. 9–10, 12.

До змісту

 
Останнє оновлення: 10/30/2014
© 1999-2010р. Національна бібліотека України для дітей