Національна бібліотека України для дітей
     
Віртуальна довідка1
Наша адреса:
03190, Київ, вул. Януша Корчака, 60
 
Написать письмо
 
 
 
   
Пошук по сайту  
 
Skip Navigation Links.
Про бібліотеку
Загальна інформація
Режим роботи
Контакти
Структура
"Вікно в Америку"
ЗМІ про бібліотеку
Спонсори
Благодійний фонд розвитку
Державні закупівлі
Вакансії
Послуги та сервіси
Новини
Замовлення екскурсій
Бібліотечні події
Онлайн-проєкти
Читацькі об'єднання
Психологічна служба
Віртуальна довідка
Версія для слабозорих
Електронні ресурси
Електронний каталог
Електронна бібліотека
Видання бібліотек для дітей
Віртуальні книжкові виставки
Інтерактивні ресурси
Ключ
Почитайко
Т.Г. Шевченко для дітей
Бібліотека у форматі Д°
Музей книги
Творчість дітей
Пам'ятні літературні дати
Вибрані Інтернет-ресурси
Для дітей
Для дорослих
Дитячі бібліотеки в Інтернет
Це важливо знати
Читання - справа сімейна
ІнфоТека для дітей
ІнфоТека для дорослих
Інтернет-безпека для дітей
Інтернет-безпека для батьків
На допомогу бібліотекареві
Професійні новини
Бібліотеки України для дітей
Мережа бібліотек України для дітей
Національна секція IBBY
Асоціація дитячих бібліотекарів
Сторінка методиста
Проєкт "КОРДБА"
Інформаційна культура користувачів
Бібліотека + IT
Нові книги України
Книги обмінного фонду

Соціологічна служба бібліотек для дітей діє…

Організатор проведення Період
прове
дення
Тема Мета Бази дослідження Об’єкти дослідження Результати

Хмельницька ОБД ім. Т.Г. Шевченка

2016

Соціальний портрет дитячого бібліотекаря Хмельниччини

Вивчення кадрового складу бібліотек для дітей, рівня професійної орієнтації бібліотекарів, сучасні форми підвищення їхньої кваліфікації. Визначення шляхів розвитку бібліотек для дітей

34 бібліотеки для дітей: обласна бібліотека для дітей ім. Т. Г. Шевченка, 18 районних, 13 міських та 2 сільські бібліотеки для дітей

Працівники бібліотек для дітей Хмельницької області

В дослідженні взяли участь 113 бібліотекарів (80,1%). На основі отриманих даних був створений соціальний портрет дитячого бібліотекаря Хмельниччини. Це жінка, віком 41 року, яка в період з 1990-2000 рр. закінчила Київський державний інститут культури і отримала повну вищу спеціальну освіту. Зі стажем роботи понад 20 років та повною зайнятістю. Це фахівець, який займається організацією бібліотечного фонду, обслуговуванням користувачів-дітей, впроваджує нові інформаційні технології, запроваджує інновації, які впливають на ефективність роботи бібліотеки. Дослідження дало вичерпну інформацію про кадровий склад бібліотек для дітей, про рівень компетенції бібліотечних працівників, про визначення шляхів подальшого професійного вдосконалення.

Хмельницька ОБД ім. Т.Г. Шевченка

2016

Жанрові уподобання читачів

Вивчення особистої думки дітей про те, що вони найбільше полюбляють читати

Обласна бібліотека для дітей ім. Т.Г. Шевченка, Ярмолинецька, Деражнянська, Ізяславська, Славутська, Старокостянтинівська, Чемеровецька РДБ, бібліотеки для дітей Полонської та Старосинявської ОТГ, Нетішинської, Кам’янець – Подільської № 6, № 8 МДБ, Судилківської СДБ – клієнтів програми «DataGiraffe»

1074 читачі – учні 4-9 класів даних бібліотек

Онлайн-опитування показало, що діти надають перевагу читанню літератури дозвіллєвого характеру – це пригоди, фантастика, детективи. В пріоритеті й читання сучасної прози. На жаль, класику, історичні романи та поезію діти читають менше. І зовсім мало уваги приділяють науково-популярній літературі. Рейтинг популярних жанрів серед читачів-дітей: 1 місце – пригоди; 2 місце – фентезі, 3 місце – детективи; 4 місце – сучасна проза; 5 місце – класика; 6 місце – історичні романи; 7 місце – поезія; 8 місце – науково-популярна література.

КЗК «Дніпропетровська ОДБ»

2016

Мій улюблений журнал

З’ясувати журналами якої тематики найбільше користуються читачі і які журнали є найпопулярнішими серед користувачів у відділі обслуговування читачів-учнів 5-9 класів

КЗК «Дніпропетровська ОДБ»

Учні 5-9 класів

На основі отриманих даних виявлено, що найпопулярнішими серед читачів є тематичні журнали про тварин і природу, про подорожі, про моду і стиль, про хенд-мейд, а також життя відомих людей, зірок кіно і естради. При перегляді журналів читачі звертають увагу перш за все на цікавий зміст, достовірність і точність інформації, а також оригінальність подачі інформації. Серед найпопулярніших журналів: «Юная леди», «Колосок», «Вокруг света», «Зоодруг», «Біологія».

КЗК «Дніпропетровська ОДБ»

2016

Рівень інформованості про послуги бібліотеки

Визначення рівня інформованості читачів про послуги бібліотеки і їхнє використання

КЗК «Дніпропетровська ОДБ»

Учні 1-4 та 5-9 класів

Опитано 80 респондентів. Найбільше в бібліотеці читачів приваблює велика кількість цікавих книжок і журналів, доброзичливість та професіоналізм бібліотекарів, творче та інтелектуальне середовище, а також можливість саморозвитку.
Серед безкоштовних послуг у бібліотеці читачі найчастіше користуються видачею книг і періодики додому, обслуговуванням в читальних залах, відвідування клубів і робота з комп’ютерами.
Опитування читачів показало низький рівень інформованості читачів про наявність платних послуг. Більшість читачів в бібліотеці усе влаштовує.
Респонденти практично на відмінно оцінюють такі аспекти роботи бібліотекарів, як професіоналізм, швидкість пошуку книг, швидкість заповнення читацьких формулярів, а також доброзичливість до читачів і роботу бібліотеки взагалі.

КЗК «Дніпропетровська ОДБ»

2016

Інтернет і його місце в житті дитини

Визначення мети використання читачами Інтернету та ступені їхньої інформованості про поняття «інтернет-залежність»

КЗК «Дніпропетровська ОДБ»

Читачі-учні 5-9 класів

Було опитано 55 респондентів. У результаті дослідження були отримані такі висновки: найчастіше читачі використовують Інтернет для підготовки до занять, для спілкування в соціальних мережах, для розваг (послухати музику, подивитися фільм), а також для читання книг. Читачі зазначили, що читають книги в Інтернеті не часто, адже надають перевагу друкованій книзі.
Практично абсолютна більшість читачів чули про таке поняття, як «інтернет-залежність», але себе інтернет-залежною людиною не вважають.
Практично усі респонденти відзначають, що їх інформують про правила безпеки в Інтернеті, це роблять переважно батьки та вчителі.

КЗК «Дніпропетровська ОДБ»

2016

Батьки і діти: читання як спосіб передачі культури

Визначення думки бібліотечних фахівців про розвиток тенденції дитячого читання і ролі дитячої бібліотеки в ньому

КЗК «Дніпропетровська ОДБ»

Бібліотекарі обласної бібліотеки для дітей

Було опитано 40 бібліотекарів. У результаті дослідження отримані наступні висновки:
1. Найчастіше респонденти дізнаються про книжкові новинки дитячої літератури з нових надходжень у бібліотеку, зустрічей із колегами (семінари), а також з Інтернету.
2. Серед книг, які б хотіли повністю зібрати в своєму бібліотечному фонді фахівці вказують саме на В. Нестайка, М. Павленко, О. Дерманського, В. Рутківського, Л. Воронину, а також книги видавництва «Старого Лева», класичні та сучасні твори українських письменників.
3. Більшість респондентів зазначають, що дитяче читання змінилося за останні роки: діти стали читати менше, переважає ділове читання, менше читають для задоволення, читачі віддають перевагу фентезі. Радує, що більше читають українською мовою.
4. Респондентам досить важко було відповісти на питання про книгу, яка б сьогодні змогла об’єднати дітей. Переважно називають книги Дж. Роулінг «Гаррі Поттер» і книги В. Нестайка.
5. Більшість респондентів вважає, що дитяче читання є і буде цінністю в усі часи, але зазначають, що є певні проблеми щодо слабкої популяризації дитячого читання з боку держави.
6. Фахівці говорять про те, що в цілому колеги професійно та психологічно підготовлені для роботи з сучасними дітьми, але потрібно постійно самовдосконалюватись для професійного зросту.
7. Респонденти впевнені, що сучасна бібліотека може стати центром дозвілля та сімейного літературного спілкування. Для цього потрібно: збільшити надходження бібліотечного фонду, залучати родини до співпраці, корисного дозвілля та масових заходів, вдосконалювати та використовувати інноваційні форми роботи, оснастити бібліотеку сучасними технічними засобами, а також бути активними в громаді. в Інтернеті, це роблять переважно батьки та вчителі.

Миколаївська ОБД ім. В.О. Лягіна

2016

Родина – територія читання

Аналіз стану залучення батьків до читання разом з дитиною, виявлення рівня обізнаності батьків у читацьких потребах дітей та можливостях бібліотеки щодо задоволення потреб у читанні, готовність батьків спільно з бібліотекарями допомагати формувати культуру читання дітей різного віку

ОБД ім. В.О. Лягіна, дитяча бібліотека КЗ «Бібліотечна мережа м. Воскресенська», міська дитяча бібліотека-філія № 2 ЦБС м. Первомайська, Арбузинська, Баштанська, Березанська, Братська, Веселинівська, Врадіївська, Доманівська, Єланецька, Казанківська, Кривоозерська, Миколаївська, Новобузька, Новоодеська, Очаківська, Первомайська, Снігурівська РДБ

Читачі-учні 1-4 класів, батьки, бібліотекарі

Під час соціологічного дослідження було опитано 382 респонденти (з них 182 — учні молодших класів, 182 — батьки, 18 бібліотекарів).
Опитування показало, що батьки достатньо обізнані в читацьких потребах своїх дітей, намагаються обговорювати з ними прочитане, досить часто звертаються за порадами щодо тієї чи іншої книги до бібліотекарів і радо відгукуються на пропозиції взяти участь у масових заходах бібліотеки.
Більшість батьків беруть активну участь у формуванні читацького смаку своїх дітей, читаючи дітям книжки вдома. Слід відзначити, що в процесі читання діти здебільшого обговорюють прочитане з батьками та діляться враженнями від літературних творів. Діти, судячи з відповідей на запитання анкети, читають не тільки традиційну зарубіжну та українську класику, але й знаються на сучасній українській літературі.
Серед найулюбленіших авторів читачів-учнів 1-4 класів названі такі письменники: В. Нестайко, Т. Шевченко, Леся Українка, В. Сухомлинський, Г.Х. Андерсен, Г. Малик, А. Ліндгрен, Г. Бойко, В. Рутківський, В. Марущак та інші автори.

НБУ для дітей

2016

Читаю я і вся моя сім’я (уклад. Є. Подокопна)

Вивчення реального стану сімейного читання у родині та виявлення впливу бібліотек для дітей на організацію проведення сімейного дозвілля, читання й виховання дітей

Спеціалізовані бібліотеки для дітей Дніпропетровської, Закарпатської, Івано-Франківської, Кіровоградської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Харківської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької областей. Додатково надійшли дані дослідження зі спеціалізованих бібліотек для дітей Київської області

Читачі - учні 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів, батьки як організатори читання своєї дитини та бібліотекарі як популяризатори книги та сімейного читання

Результати дослідження допомогли виявити високий ступінь зацікавленості батьків у розвитку читання своїх дітей як запоруки їхнього інтелектуального, морального, духовного розвитку, як засобу налагодити тісний емоційно-душевний контакт та згуртувати родину. Дослідженням встановлено, що батьки дуже добре розуміють, що їхня зацікавлена участь у читанні та обговоренні прочитаного пробуджує та підтримує інтерес дітей до пізнання нового. Разом із дітьми вони відвідують бібліотеку для того, щоб мати можливість самостійно порекомендувати дитині книгу, разом прочитати її вдома, обговорити та обмінятися враженнями від прочитаного. Відвідуючи гуртки, клуби за інтересами, театральні студії, діти та батьки отримують позитивні враження, у них з’являється більше спільних інтересів, більше тем для спілкування, яке сприяє налагодженню сімейних стосунків між поколіннями. Це свідчить про наявність тісного взаємозв’язку бібліотеки та сім’ї. Окрім того, про це свідчить і кількість відвідувань батьками масових заходів із популяризації сімейного читання, самостійне відвідування ними бібліотеки та перегляд інформації на сайтах різних бібліотек для дітей.

НБУ для дітей

2016

Незадоволений читацький попит на дитячу літературу в бібліотеках України для дітей у 2015 році

 

17 обласних бібліотек для дітей: Волинської, Дніпропетровської, Закарпатської, Запорізької, Київської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернігівської областей та НБУ для дітей

17 обласних бібліотек та НБУ для дітей

Під час моніторингу було опрацьовано списки книг загальною кількістю 2271 назва.
На основі цієї інформації сформовано зведений список незадоволеного читацького попиту на дитячу книгу в бібліотеках України для дітей за 2015 р., до якого увійшли 106 назв книг та 29 тем.
Результати моніторингу були використані при підготовці пропозицій Державному комітетові телебачення і радіомовлення України стосовно видання книг для поповнення фондів бібліотек для дітей.

Провідний методист Школа Н.М.

 

Для редагування, видалення інформаціі про дитину з сайту або повідомлення про нелегальний контент Ви можете звернутися за адресою: library@chl.kiev.ua

 
Останнє оновлення: 12/3/2024
© 1999-2010р. Національна бібліотека України для дітей