Національна бібліотека України для дітей
     
Віртуальна довідка1
Наша адреса:
03190, Київ, вул. Януша Корчака, 60
 
Написать письмо
 
 
   
Пошук по сайту  
 
Skip Navigation Links.
Про бібліотеку
Загальна інформація
Режим роботи
Контакти
Структура
"Вікно в Америку"
ЗМІ про бібліотеку
Спонсори
Благодійний фонд розвитку
Державні закупівлі
Вакансії
Послуги та сервіси
Новини
Замовлення екскурсій
Масові заходи
Клуби за інтересами
Психологічна служба
Віртуальна довідка
Версія для слабозорих
Електронні ресурси
Електронний каталог
Електронна бібліотека
Видання бібліотек для дітей
Інтерактивні ресурси
Ключ
Почитайко
Т.Г. Шевченко для дітей
Книжковий експрес
«Україно, ми твої діти» (серія)
Бібліотека у форматі Д°
Природа і людина (рек. покажчик)
Музей книги
Творчість дітей
Освітні заклади Києва
Пам'ятні літературні дати
Вибрані Інтернет-ресурси
Для дітей
Для дорослих
Дитячі бібліотеки в Інтернет
Це важливо знати
Читання - справа сімейна
ІнфоТека для дітей
ІнфоТека для дорослих
Інтернет-безпека для дітей
Інтернет-безпека для батьків
На допомогу бібліотекареві
Професійні новини
Бібліотеки України для дітей
Мережа бібліотек України для дітей
Національна секція IBBY
Асоціація дитячих бібліотекарів
Сторінка методиста
Проект "КОРДБА"
Інформаційна культура користувачів
Бібліотека + IT
Нові книги України
Книги обмінного фонду
Бібліотека вчора , сьогодні , завтра


Галина Гречко

заступник директора з бібліотечного менеджменту
центральної бібліотеки для дітей ім. Ш. Кобера та В. Хоменка м. Миколаєва

Про що розповіли креатив–проекти?

(У ЦБС для дітей м. Миколаєва відбувся захист креатив–проектів «Стиль та імідж сучасної бібліотеки».
Результати перевершили всі очікування.)

Бібліотеки сьогодні за допомогою сучасного стилю формують свій привабливий образ, змінюють докорінно всю філософію бібліотечної діяльності, її формат і зміст, що дозволяє їм більш успішно виконувати інформаційні, пізнавальні, рекреаційні, комунікативні та соціальні функції.
Якими бачать себе бібліотеки у найближчій перспективі, які їх основні пріоритети, який їх стиль? Відповісти на ці та інші запитання допоміг загальносистемний конкурс по створенню креатив-проектів «Стиль та імідж сучасної дитячої бібліотеки». Підведення його підсумків і захист креатив-проектів перетворилися на справжній дизайнерський форум, у феєрверк ідей і новацій. Кожна бібліотека представила своє бачення подальшого розвитку: нові форми роботи, створення комфортного середовища, індивідуальну стилізацію та ін. Перед членами комісії постали реконструйовані приміщення, нові відділи й служби, рекреаційні читацькі «зони», сучасні трансформовані меблі, фонтани й розарії, рекламні неонові вивіски, бігборди й багато чого іншого. При всьому різноманітті ідей всі представлені на конкурс у формі електронних презентацій креатив-проекти реально здійсненні. Питання тільки в наявності фінансових коштів, яких, як завжди, у достатній кількості немає. Переможців було визначено за такими номінаціями: «Самий професійний й інноваційний проект» (філія № 8, завідуюча Олійник В.І.); «Самий соціальний проект» (філія № 10, завідуюча Катаєва М.П.); «Самий інформативний проект» (філія № 5, завідуюча Афанасьєва О.І.); «Самий авторський проект» (меблі розроблено за авторськими ескізами зав. бібліотекою № 3 Бондаренко Н.І.); «Самий читацький проект» (філія № 4, завідуюча Митрофанова Л.М.); «Самий харизматичний проект» (захист проекту був здійснений за допомогою театрального монологу завідуючої Кміти Л.І.).

Традиційно комісія визначила три кращих проекти, про які хочеться розповісти особливо. Перше місце отримала бібліотека для дітей № 8 (зав. Олійник В.І.). Проект цієї бібліотеки став свого роду творчим документом для подальшого розвитку її сучасної моделі, яким передбачається раціональне використання внутрішнього простору, його максимальна доступність, зручність і комфортність. Вдалим можна вважати підбір меблів й устаткування, які розраховані на всі групи користувачів: дитячі двосторонні стелажі-паровозики, книжкові вітрини, що обертаються. Врахували проектанти й виділення спеціальних «зон», особливо для малят, де можна читати лежачи, сховавшись від усіх у затишному місці. Дизайн у бібліотеці — один із головних пріоритетів проекту, адже загальновідомо, що гарний дизайн створює з хаосу порядок, а вдалий — не тільки багато в чому збільшує шанси стати помітним, але й допомагає поліпшити зміст роботи. Особливу увагу в проекті було приділено світловому й колірному рішенню, колористиці й фітодизайну. Заплановано створити зелені дворики, де буде багато квітів, фонтан, акваріум. Для створення більш теплої та затишної обстановки в оформленні бібліотеки передбачається використання елементів клаптевої техніки, текстильної мініатюри, сценічних декорацій, картин. Приділено увагу одній з найбільш популярних й ефективних форм рекламно-візуальної бібліотечної діяльності — книжковій виставці, бо саме по ній можна судити про стиль бібліотеки — творчий або формальний, про ставлення до читача. У креатив-проекті бібліотеки знайшли відображення інтерактивні авторські виставки: виставка-настрій, виставка-концепція й ін. До засобів подальшого формування іміджу віднесено рекламно-іміджеві заходи: інноваційна акція «День самоврядування в бібліотеці», читацька акція «Разом із книгою — у Новий рік». Як зовнішню рекламу, в проекті запропоновано арт-об’єкти, плакати-розтяжки. Одним з компонентів створення стилю й іміджу представлено внутрішню комунікацію, коли імідж організації створюється очами й в очах її власних працівників. Девіз бібліотеки: «Робочий інструмент кожного співробітника бібліотеки — не ручка й формуляр, а власна душа». Завершує проект фірмовий слоган бібліотеки: «Інфор­маційний сервіс, якість, комфорт — користувачеві!». Друге місце отримав проект бібліотеки для дітей № 5 (зав. Афанасьєва О.І.). Основний наголос у проекті зроблено на зовнішній і внутрішній дизайн. При цьому були дотримані основні його принципи: змістовність, послідовність, цілісність, стриманість, стилістичне поєднання. Саме із усього цього склалася візуальна привабливість бібліотеки. Фантастичною, але в той же час здійсненною можна вважати ідею збільшення площі бібліотеки за рахунок прибудованого атріуму, створення в ньому зимового саду, де були б розташовані релакс-зони для користувачів всіх вікових категорій і предметно-ігрові зони для найменших читачів. У проекті також передбачено мобільну перебудову простору за рахунок легких перегородок (жалюзі, ширми), за допомогою яких можна організувати місця для читання, ігор, спілкування, усамітнитися із книгою на надувних кріслах. Особливу увагу приділено меблям, зокрема столам багатопланової конфігурації, які дозволять один і той же зал використати для ділового читання, презентацій, видовищних заходів. Серед іміджевих форм роботи в проекті знайшли своє місце засідання ексклюзив-салону «Олімп», автограф- і арт-сесії, депутатські дні в бібліотеці й ін. Заглядаючи в недалеке майбутнє, бібліотекарі планують встановити відеоспостереження за залами обслуговування, створити медіа-зал, їхня «блакитна мрія» — придбання станції з технологією RFi. Фірмове гасло бібліотеки — «Процві­таюча бібліотека — процвітаюча
держава». Третє місце одностайно було віддано креатив-проекту бібліотеки для дітей № 4 (зав. Митрофанова Л.М.). Оскільки вона розташована в старому будинку, то своє внутрішнє оформлення запропонувала в чисто класичному стилі, бо ні модерн, ні хай-тек тут просто недоречні. Виходячи з архітектурного планування, у проекті передбачено широкі панорамні вікна, атріуми, скляні міжкімнатні перегородки, що дає можливість розширити простір і поліпшити освітленість робочих зон. Пропонується вільне розміщення меблів, завдяки чому змінюється внутрішній простір і з'являється можливість використовувати одне й те саме приміщення для різних цілей, а модульні столи для читачів допоможуть «обіграти» колони в центрі залу. У такий спосіб вони з елементу, що заважає вільному простору, перетворяться в елемент, що органічно доповнює інтер'єр. Для створення затишку плануються фітокомпозиції в стилі «японського саду». Один з важливих елементів проекту — освітлювальне вирішення. Через високі стелі і віддаленість джерел світла від робочих поверхонь сплановано застосування регіонального освітлення. Працюючи над проектом, бібліотека достатню увагу приділила фірмовій атрибутиці, що відіграє значну роль у створенні її позитивного іміджу. Крім вже наявної атрибутики (фірмова емблема, бланк, бібліотечна грамота, власна бібліотечна валюта «котобакс»), планується створення спеціальних пакетів, футболок і кепок з фірмовою атрибутикою для кращих читачів. Бібліотека має живий бренд — кішку Юлю, що живе тут, і в перспективі працівники мріють зареєструвати її у віртуальному Суспільстві бібліотечних котів. Слоган бібліотеки — «Відвідувати бібліотеку — це круто, модно й престижно».

Такими були три кращих проекти. Але проаналізувавши інші, комісія прийшла до висновку, що кожна з бібліотек внесла щось своє, враховуючи всі складові успіху сучасної бібліотеки. Це й наявність інформаційного модуля внутрішньої реклами, і іміджевий барометр будь-якої установи — інформація про них у ЗМІ, веб-сайти як форма професійного бібліотечного іміджу тощо. Здається, що результат не змусить себе чекати. Пройшов захист. Попереду чекає серйозна й цікава робота. Адже багато фантазій наших бібліотекарів уже давно стали реальністю. І це радує. Сьогодні бібліотеки для дітей міста хочуть і можуть позиціювати себе як успішні, культурно-інтелектуальні, відкриті установи, діяльність яких у всіх на слуху.

 

 
Останнє оновлення: 11/15/2019
© 1999-2010р. Національна бібліотека України для дітей