Національна бібліотека України для дітей
     
Віртуальна довідка1
Наша адреса:
03190, Київ, вул. Януша Корчака, 60
 
Написать письмо
 
 
   
Пошук по сайту  
 
Skip Navigation Links.
Про бібліотеку
Загальна інформація
Режим роботи
Контакти
Структура
"Вікно в Америку"
ЗМІ про бібліотеку
Спонсори
Благодійний фонд розвитку
Державні закупівлі
Вакансії
Послуги та сервіси
Новини
Замовлення екскурсій
Масові заходи
Клуби за інтересами
Психологічна служба
Віртуальна довідка
Версія для слабозорих
Електронні ресурси
Електронний каталог
Електронна бібліотека
Видання бібліотек для дітей
Інтерактивні ресурси
Ключ
Почитайко
Т.Г. Шевченко для дітей
Книжковий експрес
«Україно, ми твої діти» (серія)
Бібліотека у форматі Д°
Природа і людина (рек. покажчик)
Музей книги
Творчість дітей
Освітні заклади Києва
Пам'ятні літературні дати
Вибрані Інтернет-ресурси
Для дітей
Для дорослих
Дитячі бібліотеки в Інтернет
Це важливо знати
Читання - справа сімейна
ІнфоТека для дітей
ІнфоТека для дорослих
Інтернет-безпека для дітей
Інтернет-безпека для батьків
На допомогу бібліотекареві
Професійні новини
Бібліотеки України для дітей
Мережа бібліотек України для дітей
Національна секція IBBY
Асоціація дитячих бібліотекарів
Сторінка методиста
Проект "КОРДБА"
Інформаційна культура користувачів
Бібліотека + IT
Нові книги України
Книги обмінного фонду
Бібліотека вчора , сьогодні , завтра


Надія Новіцька

директор Тернопільської обласної бібліотеки для дітей

Навіщо бібліотеці Інтернет?

Чи потрібен Інтернет бібліотекарю? Звичайно, адже основними критеріями оцінки роботи бібліотекаря сьогодні стають повнота і оперативність задоволення читацьких запитів. Бібліотекарі є активними учасниками Інтернет-проектів: створюють бібліотечні web-сайти, on-linе-каталоги, повнотекстові бази даних, розміщують в Інтернеті власні інформаційні ресурси, обслуговують користувачів незалежно від їхнього місцезнаходження, посилюють консультативні і освітні функції тощо. А головне те, що Інтернет дає можливість бібліотекарям отримати безперервну бібліотечну освіту, оскільки бібліотекарі за суттю своєї діяльності повинні забезпечувати професійне зростання інших спеціалістів, формувати їхню інформаційну культуру.
Навіщо потрібен Інтернет адміністрації бібліотеки? Розвиток інформаційних потреб користувачів у контексті нових інформаційних технологій вимагає перетворення дитячих бібліотек на інформаційні центри, а інформатизація бібліотек потребує змін у професійному світогляді їх працівників і, особливо, адміністрації бібліотеки. Саме компетентність керівника бібліотеки, від рівня якого залежить якість та ефективність бібліотечного обслуговування, є неодмінною умовою позитивного іміджу сучасної бібліотеки. Головною метою всіх інновацій, здійснюваних керівником бібліотеки, є високоефективне, якісне та комфортне обслуговування користувачів-дітей. А воно сьогодні суттєво відрізняється від традиційного, а саме: користувачеві стають доступні світові інформаційні ресурси; традиційне обслуговування вимагає, щоб користувач безпосередньо прийшов до бібліотеки, а нове обслуговування саме приходить до користувача, тобто створюються умови для індивідуального використання інформації; зростає кількість віддалених від бібліотеки «вірту­альних користувачів», характерною особливістю яких є висока інформаційна культура. Отже, час вимагає і від адміністрації бібліотеки високого професіоналізму, компетентності, оволодіння та готовності до оновлення знань в галузі інформаційних технологій, тобто отримання професійної освіти, підвищення її рівня.

Удосконалюючи систему підвищення кваліфікації, адміністрація бібліотеки зазвичай бере участь у різноманітних заходах, що проводять Міністерство культури і туризму України, Національна бібліотека України, інші соціальні інститути. Семінари-тренінги, засідання за «круглими столами», майстер-класи, творчі лабораторії, науково-практичні конференції, звичайно, є ефективними інструментами підвищення кваліфікації бібліотечних працівників, активізації і розвитку їхнього творчого потенціалу. Але впровадження Інтернет-техно­логій в практику роботи дуже змінило простір комунікації і бібліотечних працівників, і керівників бібліотек. Нині їм доступні різноманітні методи забезпечення формального та неформального спілкування: електронна пошта, чат-конференції, віртуальні довідки тощо. Сайти головних бібліотек України висвітлюють різні аспекти професійних подій, надають можливість бібліотекарям знайомитися та брати участь в обговоренні положень і інструкцій, що стосуються обслуговування дітей, матеріалів науково-практичних конференцій тощо. Новою формою спілкування фахівців бібліотечної справи стало створення Державною бібліотекою для юнацтва «Інтернет-клубу для бібліотекарів». Отже, на мою думку, немає потреби ще раз наголошувати на тому, що фаховий рівень працівників і керівництва бібліотеки безпосередньо впливає на імідж бібліотеки, бібліотечної професії і має опосередкований вплив на користувачів. Саме компетентність фахівців всіх рівнів бібліотеки є неодмінною умовою її високого престижу.
Плине та змінюється час. Цифрові технології розвиваються дуже стрімко й інтенсивно впливають на громадське життя, на бібліотечну та професійну сферу, тому бібліотеки змушені змінюватися, щоб зберегти себе як державну культурну цінність і як соціальний інститут.

 

 
Останнє оновлення: 8/16/2019
© 1999-2010р. Національна бібліотека України для дітей