Національна бібліотека України для дітей
     
Віртуальна довідка1
Наша адреса:
03190, Київ, вул. Януша Корчака, 60
 
Написать письмо
 
 
   
Пошук по сайту  
 
Skip Navigation Links.
Про бібліотеку
Загальна інформація
Режим роботи
Контакти
Структура
"Вікно в Америку"
ЗМІ про бібліотеку
Спонсори
Благодійний фонд розвитку
Державні закупівлі
Вакансії
Послуги та сервіси
Новини
Замовлення екскурсій
Масові заходи
Клуби за інтересами
Психологічна служба
Віртуальна довідка
Версія для слабозорих
Електронні ресурси
Електронний каталог
Електронна бібліотека
Видання бібліотек для дітей
Інтерактивні ресурси
Ключ
Почитайко
Т.Г. Шевченко для дітей
Книжковий експрес
«Україно, ми твої діти» (серія)
Бібліотека у форматі Д°
Природа і людина (рек. покажчик)
Музей книги
Творчість дітей
Освітні заклади Києва
Пам'ятні літературні дати
Вибрані Інтернет-ресурси
Для дітей
Для дорослих
Дитячі бібліотеки в Інтернет
Це важливо знати
Читання - справа сімейна
ІнфоТека для дітей
ІнфоТека для дорослих
Інтернет-безпека для дітей
Інтернет-безпека для батьків
На допомогу бібліотекареві
Професійні новини
Бібліотеки України для дітей
Мережа бібліотек України для дітей
Національна секція IBBY
Асоціація дитячих бібліотекарів
Сторінка методиста
Проект "КОРДБА"
Інформаційна культура користувачів
Бібліотека + IT
Нові книги України
Книги обмінного фонду
Бібліотека вчора , сьогодні , завтра

 

Ірина Голенко
провідний бібліограф Миколаївської обласної бібліотеки для дітей ім. В. Лягіна

Хто володіє інформацією, той володіє світом

Нині у світі силу має той, хто володіє інформацією, яка відіграє незмінно важливу роль у будь-якій сфері людської діяльності. XXI століття — ера інформаційного суспільства, у якому інформація все частіше визначається як основний ресурс майбутнього, але повністю використовувати його зможуть тільки ті, хто має необхідні знання і підготовку. Саме тому питання бібліотечно-інформаційної роботи будуть завжди актуальними для нашого суспільства. Ми чудово розуміємо, що людина, яка вільно володіє навичками пошуку інформації в довідковому апараті бібліотеки, зможе почерпнути для себе максимум потрібних знань. Адже написання рефератів, доповідей — справа творча, і жоден бібліотекар, навіть найдосвідченіший, не зможе передбачити потреби в тій інформації, якою б скористався її користувач.
Дуже важливо вже з юного віку прищепити дітям навички якісного і системного пошуку інформації, її ефективному збору, систематизації та обміну з іншими користувачами, так само, як навчити робити перші кроки чи вперше знайомитися з літерами та звуками. А розвинуться ці навички в дитині чи ні залежить від багатьох чинників — батьків, рідних та близьких, друзів, школи, засобів масової інформації. Вирішальну роль в цьому відіграють дитячі бібліотеки, бо значною мірою саме від них залежить читацька доля учнів: облишать чи продовжать вони своє знайомство з великою літературою чи будуть заходити у майбутньому до бібліотеки хоча б для того, щоб перегорнути сторінки часописів.
Сьогодні обласна бібліотека для дітей ім. В.О. Лягі­на здатна забезпечити дітей бібліографічною інформацією з питань освіти, самоосвіти, творчості, організації дозвілля. Тому одним з найважливіших завдань бібліотеки є створення умов для активного використання цієї інформації і, перш за все, зручної системи доступу до неї. У цій сфері в нас накопичено великий досвід. Вже багато років у бібліотеці готуються і видаються в традиційній друкованій формі різні види інформаційно-бібліографічної продукції для дітей всіх вікових категорій. Це рекомендаційні списки літератури, буклети, книжкові закладки, закладки-шпаргалки тощо. За їх допомогою можна ознайомитися з інформаційно-пошуковим апаратом бібліотеки, дізнатися, як треба правильно вибирати книгу та періодичні видання і як працювати з ними. Не залишаються поза увагою у питаннях забезпечення навчального процесу та підвищення інформаційної культури і педагоги. Для них проводяться консультації, видаються інформаційні списки, списки методичної літератури, зокрема «Ін­формаційну культуру — всім і кожному», тексти бесід з інформаційної культури. Крім того, в координації зі школою для читачів-дітей організовуються і проводяться спеціальні бібліотечні уроки, індивідуальні та групові бесіди, орієнтовані на те, щоб розкрити дітям основні алгоритми пошуку.

Для читачів відділу обслуговування учнів 1–4 класів працює ляльковий театр «Буратіно». І щоб у процесі спілкування з книгою наші читачі відчували не тільки естетичну насолоду, а й отримували від цього ще й користь, ми проводимо пізнавальні вистави, під час яких діти отримують повну інформацію про книгу і бібліотеку. Наприклад, у виставі «Чарівник з міста Ен­циклопедій» (за мотивами казки О. Волкова «Чарів­ник Смарагдового міста») хоча і діють ті ж самі головні ге­рої, але мета їхньої подорожі дещо інша. Еллі та Тотошка знайомлять всіх присутніх з різними енциклопедіями, вчать, як слід ними користуватися. І це не просто спостереження чарівного дійства. Діти беруть у ньому активну участь, оскільки Еллі та Тотошка потраплять додому тільки завдяки їхній спільній допомозі.
Бібліотека втілює в життя комплексну цільову програму «Інформаційна культура — кредо сучасної освіти та розвитку особистості учня». Основна її мета — задовольняти як навчальні, так і особисті потреби учнів на основі дотримання принципів інформаційно-бібліографічного обслуговування; надавати повну, оперативну та об’єктивну інформацію усім категоріям користувачів за рахунок не тільки традиційних джерел, але й електронних носіїв інформації та сучасних технологій; формувати та розвивати здібності учнів до самостійного пошуку, збору, аналізу та подання інформації. В ході втілення програми вивчалися і прогнозувалися потреби юних користувачів на бібліотечно-бібліографічні послуги шляхом анкетування та опитувань.

Як легко вчитись і легко здавати екзамени? Про це наші читачі дізнаються на заняттях в Школі інформаційного комфорту, в рамках якої працює психологічний ліцей, де проводяться психологічні тренінги, практикуми, сюжетно-рольові ігри. А у 2001 році розпочав свою роботу Центр інформаційної підтримки освіти та розвитку духовної культури дитини,який об’єднує всі підрозділи бібліотеки і спрямований на спеціальне обслуговування широкого кола користувачів бібліотеки. Тут усі бажаючі можуть замовити добірку літератури або індивідуальний список за темою, яка цікавить; взяти участь у роботі творчих клубів, читацьких об’єднань; відвідати дні інформації і бібліографії, презентації нових надходжень; отримати інформацію про книгу і бібліотеку через «Прес-центр», ляльковий театр книги «Буратіно» та літературний театр «Сюр­приз»; одержати консультації з питань дитячого читання, нові надходження педагогічної літератури, добірку матеріалів для проведення класних годин та масових заходів; взяти участь у дитячих та сімейних святах, які проводяться у бібліотеці; переглянути літературні вистави театру «Сюрприз» або лялькового театру «Буратіно».
Арсенал традиційних форм і методів інформаційно-бібліотечної роботи доповнився новими, з використанням новітніх комп’ютерних технологій: розроблено електронну версію картотеки для учнів 1–4 класів «Як бути здоровим» і базу даних «Миколаївські письменники — дітям» та створено електронну рекламну сторінку бібліотеки. З 1 червня 2005 року бібліотека стала членом зведеного корпоративного каталогу періодичних видань бібліотек Миколаївського регіону, який створює єдиний інформаційний простір на основі об’єднання окремих масивів баз даних бібліотек.

Ми впевнені, що на нових етапах наша робота буде успішно продовжуватися і вдосконалюватися. Ми будемо і надалі прагнути, щоб формування навичок інформаційного пошуку не відволікало дитину від загальної мети звернення до бібліотеки — творчого прояву особистості у процесі читання. Щоб дитина отримувала доступ не тільки до інформації, а й до культурних цінностей, синтезом яких є книга.
І тому головним завданням усієї своєї роботи Миколаївська обласна бібліотека для дітей ім. В.Лягіна вважає творчий підхід до книги, органічне поєднання як традиційних, так і інноваційних форм роботи. Це, безсумнівно, забезпечить формування особистості читача-учня з високим рівнем інформаційної культури, розвиток умінь і навичок ефективного пошуку та використання інформації, сприяння розвитку у школярів природних нахилів, здібностей, творчого мислення.

 

 
Останнє оновлення: 11/15/2019
© 1999-2010р. Національна бібліотека України для дітей