Національна бібліотека України для дітей
     
Віртуальна довідка1
Наша адреса:
03190, Київ, вул. Януша Корчака, 60
 
Написать письмо
 
 
 
   
Пошук по сайту  
 
Skip Navigation Links.
Про бібліотеку
Послуги та сервіси
Електронні ресурси
Вибрані Інтернет-ресурси
Це важливо знати
На допомогу бібліотекареві

37.04 Освіта та виховання з урахуванням індивідуальних особливостей виховуваних. Консультування

    До розділу відносяться документи, що розглядають загальні питання щодо індивідуальних чинників навчання та виховання,самоосвіти та самонавчання, роздільного або спільного навчання, поділу навчального року, канікул,ступенів та рівнів освіти, консультацій та порад.

    Наприклад:

    Омеляненко В. Л. Теорія і методика виховання : навч. посіб. / В. Л. Омеляненко, А. І. Кузьмінський. — Київ : Знання, 2008. — 415 с. — (Навчально-методичний комплекс з педагогіки). <37.04(075.8)>


37.06 Соціальні проблеми. Людські контакти, зв’язки

    До розділу відносяться документи, що розглядають питання взаємостосунків: педагогічні конфлікти, стосунки між навчальними закладами та учнями, колишні учні та студенти, випускники, контакти між батьками і вчителями, батьківські збори, дні відкритих дверей, контакти між учителями та учнями, контакти між учнями.

    Наприклад:

    Андрощук І. В. Педагогічна взаємодія у професійній діяльності : навч. посіб. / І. В. Андрощук. — Хмельницький : ХНУ, 2017. — 190 с. : іл. <37.06(075.8)>

    Хороленко Г. Мої друзі – батьки, наші порадники – діти : круглий стіл / Г. Хороленко // Початкова школа. — 2016. — № 12. — С. 42-43. <37.06>

    Як мені подолати стрес у школі? : учні запитують // Позакласний час. — 2017. — № 8. — С. 17-18. <37.06>

    Головницька А. Лекторій для батьків : матеріали до тематичних батьківських зборів / А. Головницька // Шкільний світ. — 2017. — № 2. — С. 9-12. — Продовж. Початок № 1, 2017. <37.06>


37.09 Організація навчання та виховання

    До розділу відносяться документи, що розглядають загальні питання організації навчання та виховання: освітні стандарти, керівництво школи, компетентність педагогічних працівників, методичні ради, об’єднання, методична робота, педагогічні ради, оцінювання роботи педагогічних працівників, портфоліо, неперервна освіта вчителів, професійна етика педагогічних працівників, навчально-методичні документи (характеристика), навчальні програми і плани та їх складання, фінансове забезпечення учнів, методи оцінювання та перевірки успішності учнів, системи екзаменів, зовнішнє незалежне оцінювання, методи навчання; порядок і дисципліна в навчальному закладі, навчальне обладнання, теорія навчальної літератури, шкільне та студентське життя тощо.

    Стандарти, плани, програми для викладання окремих предметів відображають у відповідних розділах класифікації згідно з типами, видами і рівнями навчальних закладів за допомогою спеціального визначника .016.

    Виокремлено ділення:

37.091.4

Системи освіти та виховання

    До розділу відносяться документи про педагогічні системи як із викладом їхньої суті, так і інформація про них (аналіз, схвалення, критика, втілення, послідовники тощо): системи Дальтона, Я. А. Коменського, А. С. Макаренка, М. Монтессорі, Песталоцці, В. О. Сухомлинського тощо.

    Матеріали про педагогічні погляди, педагогічну діяльність осіб, яких не можна вважати засновниками (авторами) саме систем виховання й навчання, слід відображати в розділі 37(091) Історія освіти і педагогічної думки.

    Наприклад:

    Педагогічна майстерність : хрестоматія : навч. посіб. для студ. / упоряд. І. А. Зязюн [та ін.] ; за ред. І. А. Зязюна. — Київ : Вища школа, 2006. — 606 с. <37.09(075.8)>

    Аналіз уроку / упоряд. Н. Мурашко. — Київ : Шкільний світ, 2008. — 125 с. — (Бібліотека «Шкільного світу»). <37.09>

    Сучасний навчальний заклад: управлінська магістраль : освіт. альм. / упоряд. Л. О. Гапон [та ін.] ; дизайн обкл. В. Поворозник. — Тернопіль : Підручники і посібники, 2017. — 118 с. : фотоіл. <37.09>

    Бойко В. Педагогічна система Яна Амоса Коменського : у березні 2017 року виповнилося 425 років від дня народження чеського мислителя, письменника і педагога Яна Амоса Коменського (1592-1670) / В. Бойко // Всесвітня література в сучасній школі. — 2017. — № 4. — С. 10-16. <37.091.4>

    Проскура О. Особа, що допомагає людству : 75 років, як страчено Януша Корчака / О. Проскура // Освіта. — 2017. — 9-16 серп. — С. 6-7. <37.091.4>


373 Види закладів загальної середньої освіти

    До розділу відносяться документи, що розглядають питання дошкільної та шкільної освіти та виховання. До індексів певних рівнів освіти додаються індекси, сформовані у розділах 37.0.

    Виокремлено ділення:

373(07)

Посібники для навчання (готові домашні завдання)

373-051

Професія вчителя

373.2

Дошкільна освіта й виховання

373.3

Початкова школа. Початковий рівень

373.5

Середня школа



373.2 Дошкільна освіта й виховання

    До розділу відносяться документи, що розглядають питання організації та змісту дошкільної освіти та виховання. Для деталізації ділень до індексу 373.2 додаються відповідні індекси, сформовані у розділах 37.0.

    Виокремлено ділення:

373.2.01

Основні види та принципи дошкільної освіти та виховання

373.2.015

Дошкільна освіта та виховання. Дисципліни освітньої теорії. Окремі педагогічні науки

373.2.016

Дошкільна освіта та виховання. Предметне навчання

373.2.018

Організація дошкільної освіти. Основні форми та структура дошкільної освіти

373.2.015.31:316

Соціальне виховання в дошкільних закладах

373.2.04

Освіта та виховання з урахуванням індивідуальних особливостей тих, кого виховують. Консультування

373.2.06

Соціальні проблеми. Людські контакти, зв’язки

373.2.09

Організація навчання та виховання в дошкільних закладах


    Наприклад:

    Каплуновська О. М. Добрі справи, гарні вчинки : духов.-морал. виховання дошкільнят : ст. дошк. вік : базовий компонент дошк. освіти, нова ред. / О. М. Каплуновська. — Харків : Ранок, 2017. — 143 с. <373.2.015:17>

    Фізичне виховання дошкільників : мол. вік : баз. компонент дошк. освіти, нова ред. / упоряд. Л. Л. Шалімова. — Харків : Ранок, 2017. – 205 с. — (Сучасна дошкільна освіта). <373.2.015:796>

    Ясько К. Щастя нації – мета освіти: досвід педагогів Об’єднаних Арабських Еміратів : педагогіка у світі / К. Ясько // Дошкільне виховання. — 2017. — № 4. — С. 22-23. <373.2(536.2)>


373.3 Початкова школа. Початковий рівень

    До розділу відносяться документи, що розглядають питання організації та змісту початкової школи. Для деталізації ділень до індексу 373.3 додаються відповідні індекси, сформовані у розділах 37.0.

    Виокремлено ділення:

373.3.01

Основні види та принципи початкової школи

373.3.015

Початкова школа. Дисципліни освітньої теорії у початковій школі

373.3.016

Початкова школа. Початковий рівень. Підготовчі школи. Предметне навчання

373.3.018

Організація освіти у початковій школі. Основні форми та структура початкової школи

373.3.015.31:316

Соціальне виховання у початковій школі

373.3.04

Освіта та виховання з урахуванням індивідуальних особливостей тих, кого виховують у початковій школі. Консультування

373.3.06

Соціальні проблеми. Людські контакти, зв’язки у початковій школі

373.3.09

Організація навчання та виховання у початковій школі

    Окремою таблицею подаються складені індекси для виокремлення методики викладання певних предметів для початкової та середньої школи.

    Наприклад:

    Півненко Ю. В. Формування фізичного здоров’я учнів у навчально-виховному процесі початкової школи : монографія / Ю. В. Півненко ; Комунальний заклад «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради. — Тернопіль : ФОП Осадца Ю. В., 2016. — 191 с. <373.3.015:796>

    Охрімчук Р. З американського зошита : початкова освіта за рубежем : [досвід школи в США] / Р. Охрімчук // Початкова школа. — 2017. — № 6. — С. 41-44. — Закінч. Початок № 5, 2017. <373.3(73)>


373.5 Середня школа

    До розділу відносяться документи, що розглядають питання організації та змісту середньої школи. Для деталізації ділень до індексу 373.5 додаються відповідні індекси, сформовані у розділах 37.0.

    Виокремлено ділення:

373.5.01

Основні види та принципи середньої школи

373.5.015

Дисципліни освітньої теорії у середній школі

373.5.016

Середня школа. Предметне навчання

373.5.018

Організація освіти у середній школі. Основні форми та структура середньої школи

373.5.015.31:316

Соціальне виховання у середній школі

373.5.04

Освіта та виховання з урахуванням індивідуальних особливостей тих, кого виховують у середній школі. Консультування

373.5.06

Соціальні проблеми. Людські контакти, зв’язки у середній школі

373.5.09

Організація навчання та виховання у середній школі

    Окремою таблицею подаються складені індекси для виокремлення методики викладання певних предметів для початкової та середньої школи.

    Наприклад:

    Пашкевич М. С. Наукові засади формування мережі опорних шкіл у регіонах України : монографія / М. С. Пашкевич, М. О. Харченко ; Державний вищий навчальний заклад «Національний гірничий університет». — Дніпропетровськ : НГУ, 2016. — 148 с. <373.5.0(477)>

    Кобернік С. Г. Календарно-тематичне планування уроків географії у 6-10 класах та природознавства у 5 класі : (за оновл. у 2017 р. змістом програм) / С. Г. Кобернік, Р. Р. Коваленко. — Кам’янець-Подільський : ФОП Сисин Я. І. : Абетка, 2017. — 47 с. <373.5.016:[91+502/504>

    Васильєва Д. В. Збірник задач з математики : 5-9 кл. : наскрізні лінії компетентностей та їх реалізація / Д. В. Васильєва, Н. І. Василюк. — Київ : Освіта, 2017. — 111 с. <373.5.016:51>

    Соболь В. І. Біологія : кн. для вчителя : конспекти уроків : 9 кл. / В. І. Соболь. — Кам’янець-Подільський : ФОП Сисин Я. І. : Абетка, 2017. — 140 c. : табл. — (Біологія). <373.5.016:57>

    Кривутенко Т. А. Вивчення творчості Дмитра Луценка на уроках літератури рідного краю в 5-11 класах та для позакласного читання / Т. А. Кривутенко ; Печерська районна державна адміністрація у місті Києві, управління освіти, науково-методичний центр. — Київ : Редакція газети «Вісті Центральної спілки споживчих товариств України», 2006. — 94 с. <373.5.016:821.161.2>


374 Позашкільна освіта та підготовка. Подальша освіта. Самоосвіта

    До розділу відносяться документи, що розглядають питання дидактики, організації та методики освітидорослих, аспекти керуванняосвітою дорослих, вечірні школи для доросли, самоосвіту, самонавчання дорослих у народних університетах, центрах для освіти дорослих, громадських об’єднаннях.

    Матеріали з питань дозвілля, позашкільної освіти збираються у розділі <379.8 Дозвілля>.

    Наприклад:

    Семенченко М. «Супермаркети знань» : незадоволена офіційною освітою молодь створює неформальні вуличні університети та робить акцент на самоосвіті / М. Семенченко // День. — 2012. — 13 листоп. — С. 10. <374>

    Онопрієнко В. Практично-просвітницька і виховна функції андрагогіки / В. Онопрієнко // Рідна школа. — 2012. — № 12. — С. 28-32. <374>


376 Освіта, навчання, підготовка особливих груп осіб. Спеціальні школи

    До розділу відносяться документи, що розглядають організацію спеціальних шкіл та специфічні питання навчально-виховного процесу особливих груп: іноземців, іммігрантів, національних меншин, осіб з інвалідністю, а також розвинутих, обдарованих, геніальних, талановитих осіб.

    Виокремлено ділення:

376.016

Освіта, навчання, підготовка особливих груп осіб. Спеціальні школи. Предметне навчання

    Наприклад:

    Даніелс Е. Р. Залучення дітей з особливими потребами до системи загальноосвітніх класів / Е. Р. Даніелс ; Всеукраїнський фонд «Крок за кроком» ; вступ П. А. Кахлін. — Львів : Товариство «Надія», 2000. — 255 с. : іл. <376>

    Організація індивідуального навчання : метод. рек. (на допомогу кер. загальноосвіт. та спец. навч. закл.) / Хмельницький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ; уклад. В. І. Шнайдер, О. О. Кулик, Г. М. Фінько ; за заг. ред. С. М. Бобровник. — Кам’янець-Подільський : Абетка-Нова, 2007. — 139 с. : табл. — (Спеціальна освіта). <376>

    Дитина з порушеннями опорно-рухового апарату в загальноосвітньому просторі : метод. рек. фахівців з орг. та впровадж. інклюзивної форми навчання дітей : метод. посіб. / О. В. Романенко, Л. О. Ханзерук, О. В. Чеботарьова ; Всеукраїнська громадська організація «Наукове товариство інвалідів «Інститут соціальної політики» ; Кафедра ортопедагогіки та реабілітології Інституту корекційної педагогіки та психології... ; за заг. наук. ред. А. Г. Шевцова. — Київ : Слово, 2014. — 196 с. : іл. <376>

    Марченко І. С. Педагогічні заходи з формування комунікативної поведінки дітей із дизартрією при ДЦП : навч.-метод. посіб. для студентів вищ. навч. закл. / І. С. Марченко, О. Г. Тюленєва ; Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, Інститут корекційної педагогіки і психології. — 2-е вид. — Київ : Слово, 2015. — 94, [8] с. : іл., схеми, табл., діаграми, [4] окр. арк. іл. <376>

    Кочерга О. В. Використання балансувальної дошки доктора Френка Белгау в навчально-корекційній роботі з учнями 1-4 класів із порушеннями психофізичного розвитку : метод. рек. для фахівців / О. В. Кочерга, В. В. Шорохова ; Київський університет імені Бориса Грінченка, Інститут післядипломної педагогічної освіти. — Київ : Слово, 2015. — 58, [1] с. <376>

    Україна. Міністерство освіти і науки. Про сучасні підходи до навчально-виховного процесу учнів з особливими освітніми потребами : лист Міністерства освіти і науки, 10 січ. 2017 р. // Інформаційний збірник для директора школи та завідуючого дитячим садочком. — 2017. — № 1-2. — С. 8-10. <376>

    Ковтонюк О. Глухий, але із широким світоглядом : діти з вадами слуху змагаються за звання найкращого в навчанні так само, як і ті, в кого зі слухом усе гаразд / О. Ковтонюк // Освіта України. — 2017. — 29 квіт. — С. 11. <376>

    Кириченко Т. «Сонячні діти» у звичайному дитсадку : з досвіду впровадження інклюзивної освіти / Т. Кириченко, Л. Стадник // Дошкільне виховання. — 2016. — № 8. — С. 16-19. <376>

    Луценко І. Правові аспекти запровадження інклюзивної освіти в Україні : освіта вчителя / І. Луценко // Початкова школа. — 2017. — № 3. — С. 53-56. — Бібліогр.: с. 56. <376>

    Сак Т. Як організувати навчання школярів із затримкою психічного розвитку в інклюзивному класі : освіта вчителя / Т. Сак // Початкова школа. — 2017. — № 7. — С. 47-49.  <376>

    Сущенко О. Вони – інші! : соціальна інтеграція дітей з обмеженими можливостями здоров’я / О. Сущенко // Дошкільне виховання. — 2017. — № 6. — С. 10-12. <376>

    Блеч Г. О. Програмно-методичний комплекс «Формування уявлень про навколишнє середовище у дітей дошкільного віку з розумовою відсталістю» : програма, метод. рек., дидакт. матеріали / Г. О. Блеч ; Інститут спеціальної педагогіки НАПН України ; ВГО «Національна Асамблея інвалідів України». — Київ, 2013. — 95 с. <376.016>

    Трикоз С. В. Програмно-методичний комплекс «Сенсорне виховання дітей дошкільного віку з розумовою відсталістю» : програма, метод. рек., дидакт. матеріали / С. В. Трикоз ; Інститут спеціальної педагогіки НАПН України ; ВГО «Національна Асамблея інвалідів України». — Київ, 2013. — 109 с. : іл., табл. <376.016>


377 Спеціалізоване навчання. Професійно-технічне навчання. Професійні коледжі. Політехнічна освіта

    До розділу відносяться документи, що розглядають питання професійно-технічного навчання та середньої спеціальної освіти: історія, політика, форми, принципи, методи та організація навчання тощо.

    Наприклад:

    Горбан Є. Навчання історії в професійно-технічних навчальних закладах / Є. Горбан // Історія України (Шкільний світ). — 2014. — № 5. — Всесвітня історія. — 2014. — № 3. — С. 19-20. <377>

    Шулікін Д. Шляхи розвитку : профтехосвіта / Д. Шулікін // Освіта України. — 2014. — 30 черв. — С. 8-9. <377>

    Смирнова І. О. Формування мотиваційного потенціалу молоді до навчання у професійно-технічних навчальних закладах : психологічна думка / І. О. Смирнова // Освіта Сумщини. — 2015. — № 4. — С. 36-39. <377>

    Фіданян О. ПТО: вдосконалюй та розвивай : гостра тема / О. Фіданян // Освіта України. — 2016. — 23 трав. — С. 6-7. <377>

    Шулікін Д. Пріоритетні професії : профтехосвіта / Д. Шулікін // Освіта України. — 2016. — 28 листоп. — С. 6. <377>

    Тютюнник І. С. Розвиток предметних компетентностей учнів ПТНЗ на уроках історії / І. С. Тютюнник // Історія та правознавство. — 2018. — № 4-5. — С. 3-6. <377>


 

Для редагування, видалення інформаціі про дитину з сайту або повідомлення про нелегальний контент Ви можете звернутися за адресою: library@chl.kiev.ua

 
Останнє оновлення: 12/4/2024
© 1999-2010р. Національна бібліотека України для дітей