Національна бібліотека України для дітей
     
Віртуальна довідка1
Наша адреса:
03190, Київ, вул. Януша Корчака, 60
 
Написать письмо
 
 
 
   
Пошук по сайту  
 
Skip Navigation Links.
Про бібліотеку
Послуги та сервіси
Електронні ресурси
Вибрані Інтернет-ресурси
Це важливо знати
На допомогу бібліотекареві
Відкрита школа читача, або День бібліотечних лайфхаків

           Відсвяткувати Всеукраїнський день бібліотек разом з улюбленою бібліотекою завітали давні й віддані користувачі та нові читачі. Адже сімейні свята, які влаштовує Національна бібліотека України для дітей з нагоди свого професійного свята, завжди дивують наших читачів та відкривають їм не лише нові грані бібліотечної професії, а й нові книги, знання і навіть деякі професійні секрети.

          Сюрпризом для читачів став цьогорічний День бібліотечних лайфхаків, який проходив у форматі «Відкритої школи читача». Бібліотекарі-викладачі приклали максимум зусиль, щоб зробити уроки в імпровізованій школі корисними, цікавими та дуже короткими, щоб кожен з учнів зміг відвідати якомога більше класів, яких було аж 17!

          До учнів із привітанням звернулася Тетяна Шамаріна, заступник генерального директора бібліотеки та за сумісництвом – директор «Відкритої школи читача». Потім усі отримали розклад уроків від бібліотекарів-хостес, пролунав перший дзвоник, та учні цієї незвичної бібліотечної школи вирушили на уроки до імпровізованих класів. За прослуханий урок кожен отримував міні-сертифікат, за допомогою якого проголосували за кращий лайфхак-клас.

          Чого навчилися та що найбільше сподобалося відвідувачам свята? За результатами голосування кращими визнано клас #4, який представив дуже корисні знання зі швидкочитання та ейдетики, а також позитивна і яскрава майстерня класу #15 із виготовлення браслетиків із намистинок, яку організувала юна читачка бібліотеки.

          Але й решта класів також знайшли своїх поціновувачів. Зацікавленість батьків та читачів старшого віку викликали поради щодо кола читання, способів ефективного засвоєння інформації та текстів і навіть сучасні модні тенденції пов’язані з книгою, такі як Coffee-Table Books. У класі #2 розповідали саме про те «Як вибрати найкращу книгу в подарунок». Терміном «Coffee-Table Books» називають книжки, які ідеально виглядають на журнальному столику, мають яскраві ілюстрації та ідеально підходять як подарунки. Ці книжки у великій кількості демонстрували відвідувачам класу, і вони особливо сподобалися малечі.

          У класі #3 розповідали «Як вибрати книгу до вподоби та зрозуміти, що нудних книг не буває». Нетипові рекомендації можна було отримати на абонементі старшого відділу. Якщо ти не знаєш, яку книгу обрати, якщо ти заплутався в книжковому різноманітті – тоді тобі допоможуть такі методи: «Зустріч наосліп», «Тест 99-ї сторінки», «Хіт читацького сезону», «Книжкові ворожіння». Ці та багато інших нетипових рекомендацій завжди можна отримати у бібліотекарів.

          Одним із найкращих визнано клас #4 «1 книга – 1 день: міф чи реальність Бібліоінтенсив зі Speed-Reading та ейдетики», адже тут ділилися секретами, як стати генієм швидкочитання. Виявляється, дуже просто! Дітлахи та дорослі, які прослухали експрес-урок зі speed-reading та ейдетики, дізналися про існування технік швидкочитання та закріпили знання на практиці. Ці навички є вкрай корисними та актуальними для сучасних школярів, завантажених шкільними завданнями. Відвідувачі школи навіть запропонували проводити такі лекції у бібліотеці частіше.

          Спеціальними бібліотечними знаннями ділилися з читачами викладачі класів #9, 11, 13. Під час Лайфхак-турніру для книголюбів «Довідкове бюро книги» діти дізналися про елементи з яких складається книжка і як досвідчені майстри змогли знайти всі елементи в книгах. Пошукова конкурс-гра для школярів за сторінками бібліографічних посібників «Швидка бібліографічна допомога» відкрила читачам корисний елемент цих видань – пошуковий апарат, застосовуючи який читачі погралися у пошук книжок на різні теми: у жанрі фантастики, про дітей з інвалідністю та ін. Учням класу #13 «УДК-портолан: Вчись на відмінно! Відпочивай активно!» спочатку розповіли, що таке «портолан». Портолан (з італійської – «лоція») – це високоточні середньовічні навігаційні морські карти. А потім познайомили з бібліотечною лоцією – Універсальною десятковою класифікацією – «УДК-портолан». Саме за її допомогою користувачі дізнались, як не заблукати в морі інформації та знайти ПОТРІБНІ книжкові скарби для навчання або дозвілля в електронному каталозі бібліотеки. Шукали як раритетні книжки 80-х років XIX століття, так й видання останніх років із теми «Фантастика». Загалом у базі було знайдено понад 3000 документів… Вирішили, що треба вчитись швидкочитанню, щоб їх прочитати. Також продемонстрували молодшому поколінню користувачів ретро-каталог — картковий.

          Діти, але особливо їхні батьки, були у захваті від книг, представлених у класі #10 «Казки, що оживають. Казкова анімація». Це українські народні казки, видані ще на початку минулого століття, за мотивами яких створено мультфільми. Особливо вразили відвідувачів книги, які вийшли в обмеженій кількості, прижиттєві видання і з власноручними помітками авторів на полях. Ці книги оцифровані та відображені у веб-ресурсі «Чарівна скарбничка українського фольклору» (розділ Казки, що ожили).

          У різноманітних майстернях із виготовлення закладок для книг, книжкових обгорток, пропонували читачам різноманітні способи загорнути книжку у подарунок. Відвідувачі із задоволенням прийшли на клас #1, де навчали «Як не «згубити» сторінку, що читаєш» та показали, як просто з паперу виготовити різні види закладок для книг, а у класі #17 навчили робити книжковий футляр для зберігання особливо цінних книжок та простеньку ретро-обгортку для книжки за 1 хвилину.

          «3 способи загорнути книжку», що викладали у класі #6, запозичили з різних країн світу. Перший спосіб полягав у використанні японської техніки «фурошікі» — загортання речей у хустину. Буквально декілька разів підгорнути книжку, зробити вузлик і ось вже є сумочка для книжок або вишукано оформлений подарунок! Еко-метод порадував батьків і дітей зі свідомим ставленням до природи: використовуючи газетний папір, джгут, живі квіти, гілочки можна економно, а головне ефектно, оформити книжку. А ось американський метод був офіційним і присвячувався хлопчикам і татам: створення пакунку-сорочки для книжки з чудовим метеликом. Діти радісно вигукували: можна ж створити таку саму обгортку в українському стилі! Головне, що усі погоджувалися з думкою, що книжка – це кращий подарунок.

          Яскравими та потішними виявилися котики, зайчики та собачки, виготовлені руками найменших користувачів бібліотеки під час майстер-класу бюджетного мистецтва «Робимо красу з паперового дрантя». Привабливих звірят зі старих газет виготовляли навіть мами й тата, а інколи за стіл сідали цілими сім'ями. Гарні поробки користувачі взяли з собою на згадку про сімейне свято.Читачів навчали робити обереги з природних матеріалів із запашними травами. Цей клас також був популярним серед відвідувачів – старше покоління допомагало малечі, тож сувеніри встигли зробити майже усі.

          В класі #16, який розміщувався в Інтернет-центрі бібліотеки, на уроці «Свій комп’ютер з середини в нас побачиш не з шпарини» допитливим читачам було представлено начиння комп’ютера та окремі його складові в розібраному вигляді. Деталі не лише можна було споглядати, а й повертіти в руках, дізнатися про їхнє призначення, взяти собі для вивчення дома. Виставка-експериментаріум буде діяти впродовж наступних місяців. Приходьте в Інтернет-центр бібліотеки, щоб дізнатися більше про свій домашній комп’ютер. У цьому класі було продемонстровано на практиці використання найрізноманітніших ресурсів сайту нашої бібліотеки. Особливо зацікавив огляд ресурсів сайту старше покоління користувачів – батьків.

          Були в нашій школі також класи, в яких можна було отримати корисні психологічні поради. Так, у класі #8 читачів навчали дуже важливим речам, а саме «Як позбутися страху публічних виступів». До цієї майстерні на тренінг завітали батьки з дітьми різного віку. Вони отримали роздруківки з порадами та список літератури з теми. Високо був оцінений батьками наших читачів клас #17 «Чого я очікую від тата й мами у …. років». Психологічна служба бібліотеки організувала заочний діалог дітей із батьками. Різноманітні (невисловлені) прохання дітей від 1 до 14 років були надруковані, а батьки вибирали ці звернення зі скриньки відповідно до віку своєї дитини. По можливості, одразу відбувалася експрес-консультація психолога. Цікаві лайфхаки продемонстрували у класі #5 – практичні поради батькам, як за допомогою простих підручних речей можна полегшити життя. Наприклад, пластикове яйце з кіндер-сюрпризу можна використовувати для зберігання недоїденого чупа-чупсу. Що ж, корисна порада батькам сподобалася.

          Завершилося свято урочистостями у актовій залі, під час яких відзначили бібліотекарів-викладачів лайфхаків та нагородили кращих учнів. У подарунок усім у виконанні бібліотекарів Валентини Бордус та Євгена Грабовського пролунала пісня «А що читаєш ти?» (автор слів Євген Грабовський).

          Завершився цей день сімейними кінозустрічами «Будь патріотом! Дивись своє. Українське!» та переглядом анімаційного фільму «Пригоди Котигорошка та його друзів».

          Експрес-опитування «Яку книгу ви читаєте саме зараз?»

          У класі #12 проводили опитування «Яку книгу ви читаєте саме зараз?». Клас відвідали 40 «учнів» «Відкритої школи читача»: діти віком від 3 до 12 років та їхні батьки, кожен з яких відповів на запитання анкети «Яку книгу ти читаєш саме зараз?». Серед книг, названих дітьми, – «Царство Яблукарство» О. Дерманського, «Планета Смугастих Равликів» Л. Воронини, «Тінкі й чарівна квітка» М. Блер, «Захар Беркут» І. Франка, «Пригоди Тома Соєра» М. Твена, «Айвенго» В. Скотта, «Кава по-дорослому» І. Мацко, книжки про Україну та її природу, тварин, планету Земля, космос.

          Дорослі називали книжки, які вони читають разом із своїми дітьми — «Пригоди ведмежати Падінгтона» М. Бонд, «Казки» В. Сутєєва, «Вінні-Пух та його друзі» А. Мілна, «Мікробот» О. Чаклуна та для особистого задоволення та розвитку – «Стоїк» Т. Драйзера, «Трансерфинг реальности» В. Зеланда, книжки з різних видів мистецтва, живопису тощо.

          До речі, опитування проводилося не лише з метою збору інформації, воно також мало свій секретик: бібліотекарі акцентували увагу дітей на те, що читаючи книжку, треба звертати увагу та запам’ятовувати автора та назву твору.

 

Для редагування, видалення інформаціі про дитину з сайту або повідомлення про нелегальний контент Ви можете звернутися за адресою: library@chl.kiev.ua

 
Останнє оновлення: 12/4/2024
© 1999-2010р. Національна бібліотека України для дітей