Національна бібліотека України для дітей
     
Віртуальна довідка1
Наша адреса:
03190, Київ, вул. Януша Корчака, 60
 
Написать письмо
 
 
 
   
Пошук по сайту  
 
Skip Navigation Links.
Про бібліотеку
Загальна інформація
Режим роботи
Контакти
Структура
"Вікно в Америку"
ЗМІ про бібліотеку
Спонсори
Благодійний фонд розвитку
Державні закупівлі
Вакансії
Послуги та сервіси
Новини
Замовлення екскурсій
Бібліотечні події
Онлайн-проєкти
Читацькі об'єднання
Психологічна служба
Віртуальна довідка
Версія для слабозорих
Електронні ресурси
Електронний каталог
Електронна бібліотека
Видання бібліотек для дітей
Віртуальні книжкові виставки
Інтерактивні ресурси
Ключ
Почитайко
Т.Г. Шевченко для дітей
Бібліотека у форматі Д°
Музей книги
Творчість дітей
Пам'ятні літературні дати
Вибрані Інтернет-ресурси
Для дітей
Для дорослих
Дитячі бібліотеки в Інтернет
Це важливо знати
Читання - справа сімейна
ІнфоТека для дітей
ІнфоТека для дорослих
Інтернет-безпека для дітей
Інтернет-безпека для батьків
На допомогу бібліотекареві
Професійні новини
Бібліотеки України для дітей
Мережа бібліотек України для дітей
Національна секція IBBY
Асоціація дитячих бібліотекарів
Сторінка методиста
Проєкт "КОРДБА"
Інформаційна культура користувачів
Бібліотека + IT
Нові книги України
Книги обмінного фонду
Проблемно-цільове навчання

(23-27 листопада 2020 р.)

Категорія: заступники директорів обласних бібліотек для дітей

         23-27 листопада на базі Національної бібліотеки України для дітей проходило проблемно-цільове навчання заступників директорів обласних бібліотек для дітей та ЦБС для дітей, що проводилося спільно з Центром неперервної культурно-мистецької освіти Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв, за модулем «Інноваційні зміни в дитячих бібліотеках» онлайн на платформі ZOOM. Участь у навчанні взяли майже 60 фахівців, 34 з яких отримали свідоцтво державного зразка про підвищення фахової компетенції.

         Під час фахового спілкування «Через виклики і загрози — до творчості і діалогу» генеральний директор НБУ для дітей Гордієнко А.І. зосередила увагу на призначенні обласних бібліотек для дітей як обласних науково-методичних центрів, головна місія яких вести адвокаційну роботу з громадами щодо збереження мережі спеціалізованих бібліотек для дітей, наголошувала на необхідності долучатися до реалізації державної політики щодо якісного надання культурних послуг населенню та підготовці нормативно-правових актів, спрямованих на функціонування бібліотек. А в рамках професійного спілкування «Реформа децентралізації як виклик для дитячих бібліотек у наданні якісних культурних послуг громаді» заступник генерального директора з науково-методичної роботи Полікарпова Л.П. проаналізувала наслідки реформи у регіонах та її вплив на скорочення мережі спеціалізованих бібліотек для дітей, що відбуваються з порушенням діючого законодавства; наголосила на нормативно-правових актах, які необхідно застосовувати у випадках ліквідації чи реорганізації бібліотек для дітей у новостворених громадах. Також досягнення та проблеми обласних бібліотек для дітей в умовах реформування обговорювалися на діловому спілкуванні «Сучасна мережа спеціалізованих бібліотек України для дітей: досягнення та проблеми методичної діяльності в умовах реформування», що було проведене завідувачем відділу науково-методичної роботи і бібліотечного маркетингу Кузіловою Т.М.

         Багато запитань щодо здійснення проєктно-грантової діяльності виникало в учасників під час інноваційного кейсу «Від задуму до реалізації: 7 кроків як підготувати заявку на отримання бібліотекою гранту», підготовленого завідувачем відділу проєктно-грантової діяльності та зв’язків із громадськістю Шестопал І.В. Вона наголосила на необхідності готувати грантові заявки, адже проєктна діяльність визначає ефективність діяльності бібліотеки у сучасних реаліях. Також у рамках кейсу відбувся обмін досвідом із підготовки бібліотеками грантів до Українського культурного фонду, обговорилися проблемні моменти, що виникли в умовах карантинних обмежень як при підготовці власне проекту, так і при звітуванні.

         Надзвичайно актуальним став виступ заступника генерального директора з питань інформаційно-бібліотечного обслуговування користувачів Шамаріної Т.В. «Бібліотеки майбутнього на фоні Сovid-19», у якому вона представила ключові імперативи, яких дотримуються бібліотеки в світі в період карантину. Особлива увага приділялася основним викликам, що постали перед бібліотеками: переходу на цифрову модель та нові способи надання послуг, поетапне відкриття закладів та захист відвідувачів та персоналу.

         Значна увага приділялася законодавству про дітей і для дітей, а також практикам його застосування (Кононов А.О., провідний методист відділу науково-методичної роботи і бібліотечного маркетингу), інноваційному підходу до традиційних бібліотечних послуг (Кунцяк Ж.В., завідувач відділу обслуговування дітей дошкільного та молодшого віку), популяризації класичної та сучасної дитячої літератури у науково-методичній роботі та її ролі у видавничій діяльності та роботі з читачами (Осадча Ю.В., провідний методист відділу науково-методичної роботи і бібліотечного маркетингу), соціологічним дослідженням у системі бібліотечно-інформаційного обслуговування користувачів-дітей (Петренко О.Б., завідувач відділу науково-дослідної роботи), міжнародному досвіду надання бібліотечно-інформаційних послуг дитячому населенню у бібліотеках світу на прикладі бібліотек США (Дубова О.І., завідувач відділу документів іноземними мовами).

         Наприкінці навчання відбулася бібліотечна толока «Інноваційні практики залучення користувачів до читання», на якій було представлено досвід обласних бібліотек для дітей. Це дало можливість зробити наступний висновок — не зважаючи на світову пандемію і ряд обмежень, сьогодні бібліотеки продовжують обслуговувати свої громади, надаючи їм повний спектр послуг онлайн, пропонуючи цифрові колекції, книжкові клуби для відеоконференцій, записані та трансльовані історії, проводять вебінари та онлайн-консультації з бібліотечними працівниками в області.


Програма проблемно-цільового навчання (Файл doc, 59 Кб)

Матеріали проблемно-цільового навчання

Вивчення ресурсів бібліотек України для дітей у задоволенні запитів користувачів на періодичні видання Петренко О.Б.

«Від задуму до реалізації: 7 кроків як підготувати заявку на отримання бібліотекою гранту» Шестопал І.В.

Кожна дитина має право Кононов А.О.

Бібліотеки майбутнього на фоні COVID-19 Шамаріна Т.В.

Популяризація класичної та сучасної літератури у науково-методичній роботі: місце у видавничій діяльності та значення роботи із читачами Осадча Ю.В.

«Інноваційний підхід до традиційних бібліотечних послуг» Кунцяк Ж.В.

Матеріали Бібліотечної толоки

Бібліотеки для дітей під час карантину: нові можливості Гречко Г.С.

Інноваційні практики залучення користувачів до читання

Бібліотечна толока «Інноваційні практики залучення користувачів до читання: досвід Житомирської обласної бібліотек для дітей в умовах пандемії» (Літні канікули з бібліотекою) Мозгова Л.

Інноваційні практики залучення користувачів до читання: досвід Черкаської обласної бібліотеки для дітей Мошенець Н.О.

Бібліотека для дітей в умовах, що швидко змінюються

Пандемія вносить зміни Колодницька Т.С.

Книга і читання в умовах карнтину Піскун Н.М.

«Інноваційні практики залучення користувачів до читання» досвід Дніпропетровської обласної бібліотеки для дітей Дороніна Т.

Інноваційні практики залучення користувачів до читання: досвід Херсонської ОБД ім. Дніпрової Чайки Крижановська О.

Мотивація та залучення дитини до читання Ліпей О.В.

Чернігівська обласна бібліотека для дітей - нові реалії та можливості

Інноваційні практики залучення користувачів до читання: досвід Львівської обласної бібліотеки для дітей

Організація роботи бібліотеки в онлайн середовищі Чайківська Н.

 

Для редагування, видалення інформаціі про дитину з сайту або повідомлення про нелегальний контент Ви можете звернутися за адресою: library@chl.kiev.ua

 
Останнє оновлення: 12/3/2024
© 1999-2010р. Національна бібліотека України для дітей